eppis Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 har lagt in slackware og nedlasta ati driverene til ati kortet som jeg har på laptopen min. menne det lar seg ikke instalere uten X... får og se film og video klipper så funker mplayer fett fra comando linja men ikke uten at ati driverne er instalert og blir loada på start up... å legge in x er ikke noe alternativ i og med det er grunnen til jeg la i slackware. noen som har noen tips eller ider til dette? takker på forhånd.
olear Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Driverene fra ATI er for X, ikke noe annet. I konsollen bruker du framebuffer (anbefaler vidix da dette gir like god kvalitet som i X). Drivere for dette følger med kernelen.
eppis Skrevet 19. april 2006 Forfatter Skrevet 19. april 2006 la in vidix fra http://vidix.sourceforge.net/ og la til d som var av framebuffer i kernel.. uten at det hjalp noe serlig.. mplayer sier fortsatt "could not initizlize video filters (-vf) or video output (-vo)" har compila mplayer med ./configure --with-codecsdir=/usr/local/codecs/ prøvde dette også: ./configure --with-codecsdir=/usr/local/codecs
olear Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 vidix følger med MPlayer, merk at du også må spesifisere driver med -vo (eller i ~/.mplayer/config) og at du må være root.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå