Tullen007 Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 (endret) Jeg ønsker å bruker <div></div> for å lage menyer og main osv. Jeg har prøvd å lage en meny slik <div id="meny"> <a href="gjestebok.inc.php" target="hoved">Gjestebok</a> </div> <div id="hoved"> </div> og slik <html> <body> <div class="meny-venstre" id="meny"> <center><h3>Meny:</h3></center> <form method="POST" action="<?php $_SERVER['PHP_SELF'] ?>"> <input type="submit" name="forside" value="Forsiden"><br> <input type="submit" name="gjestebok" value="Gjestebok"><br> <input type="submit" name="kontaktmeg" value="Kontakt meg"><br> </form <a href="images/worldmap.pdf" title="Her kan du se kart over verden" target="_blank">Verdenskart</a> </div> <div class="hoved" id="hoved"> <?php if (isset($_POST['forside'])||isset($_POST['gjestebok'])||isset($_POST['kontaktmeg'])) { if (isset($_POST['forside'])) {require($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/ink/forside.inc.php"); } if (isset($_POST['gjestebok'])) {require($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/ink/gjestebok.inc.php"); } if (isset($_POST['kontaktmeg'])) {require($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/ink/kontaktmeg.inc.php"); } } else {require($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/ink/forside.inc.php");} ?> </div> </body> </html> Her klare jeg å vise informasjone i "hoved", men får problemer med å behandle informasjone i skjemaene filene som jeg ønsker å åpne i "hoved" inneholder skjema og php scriptet. Jeg vet ikke om det er fordi at <div id="hoved"> er i index.php og den andre informasjone er i hentet i fra en annen fil. Håper dere forstår problemet mitt. Noen som kan hjelpe meg? Eventuelt en annen løsning for å åpne sider i <div id="hoved"> Endret 18. april 2006 av Tullen007
luser32 Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 (endret) Hvis du har tenkt å inkludere "gjestebok.inc.php" i "hoved"-diven som ligger i "index.php" - blir du nødt til å lage et include-script. Finnes mange av dem her på forumet, bare å søke:) EDIT: Include skal legges i <div "hoved"> slik: <div "hoved"> include '<din fil her>'; </div> Endret 18. april 2006 av luser32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå