hemo Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Eg har registrert eit domene på subsys.no og får DNS-administrasjon via eit kontrollpanel. Sub-domene kan peikas mot IP-adresser (eller ein host), og berre det. Kvifor? Det står: Det er kun mulig å legge inn vertsnavn og IP-adresser. Informasjon av typen mittdomene.no/index.html og mittdomene.no/katalog slettes automatisk. Rett nok kan Subsys setja opp peikar til www.domene.com/mappa manuellt (send epost og be om hjelp), men eg kunne tenka meg å eksperimentera på eiga hand. Er det andre webhotell som tilbyr DNS-drift som løysar det eg vil?
eivind_82 Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 DNS er ikke ment å brukes slik du ønsker. Jeg kjenner ikke Subsys sitt oppsett, men jeg vet at det går an å gjøre dette via cPanel kontrollpanel. Kjøper du webhotell med cPanel vil du altså kunne utføre det du ønsker via kontrollpanelet.
hemo Skrevet 22. april 2006 Forfatter Skrevet 22. april 2006 cPanel? Eg googla litt, og fann nettsidene.no som støtta dette. nettsidene.no har webhotell til 1,- per mnd + 200,- for .no-domene (99,- for 2. år) Kjenner du dette cPanelet? Er det f.eks. mogeleg å peika eit sub-domene (http://sub.domene.no) til adresser som ikkje ligg hos webhotellet? F.eks. ein Start.no-konto eller eit dyndns.com-domene?
eivind_82 Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Jeg vet ikke helt om jeg ville satt min lit til den leverandøren. Siden så noe useriøs ut :!: Er det f.eks. mogeleg å peika eit sub-domene (http://sub.domene.no) til adresser som ikkje ligg hos webhotellet? F.eks. ein Start.no-konto eller eit dyndns.com-domene? Du kan opprette subdomener på domenet som tilhører webhotellet (så sant webhotellet tillater opprettelse av subdomener). Ikke på domener som ikke tilhører webhotellet. Når subdomenet er opprettet kan du redirecte/forwarde det til "F.eks. ein Start.no-konto eller eit dyndns.com-domene?".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå