Gå til innhold

Kjøpe nytt kamera.Vente på F30?


Anbefalte innlegg

Sliter litt med å bestemme meg for hvilket kompaktkamera jeg skal velge.

Kriteriene jeg stiller til kameraet er bildekvalitet, brukervennlighet og design.

Skal bruke ca 3500kr for kamera +minnebrikke. Kan muligens strekke meg litt lenger.

Noen som har et godt kamera i denne prisklassen og anbefale.

Har sett litt på Fujifilm F30 og det virket som om det passet meg bra, men det kommer jo ikke til salg før i mai engang...

 

Tar imot alle forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ingenting å si hvilken brikke du har, sett bort fra at XD ikke kan brukes med andre kameraer enn Fuji.

Jeg er forøvrig overbevist om at F10/F11 leverer bedre resultater enn Ixus. De Casio-modellene har jeg sett veldig gode bilder fra, men kan ikke uttale meg om de er bedre eller dårligere enn Fuji. Et område som Fuji er veldig god på, i tillegg til ofte nevnte høy iso, er skarping. De virker mye mer moderat skarpet enn andere produsenters kompakter, og egner seg derfor bedre til seriøs fotografi (for dem som behersker etterbehandling).

Lenke til kommentar

Jeg er en ganske enkel fotograf.. De bildene jeg tar kommer ikke til og bli gjort en dritt med anna enn og overføre de til pcen :D

 

Så avanserte funksjoner er ikke et "must". Bør jeg velge F10 istedenfor F11 da? Eller rettferdigjør skjermen på F11 prisøkningen?

Lenke til kommentar

Den største forskjellen er vel muligheten for manuelle innstillinger på F11. Derfor ville jeg gått for F10, hvis du bare ønsker å ta bilder så enkelt som mulig.

Det med skarpingen betyr ikke at det ikke egner seg for ubehandlede bilder. Så softe blir ikke bildene. Derimot betyr det at bildene egner seg mer til stor forstørrelser, og selv en snapshot-fotograf kan av og til ta bilder som egner seg i større format.

Lenke til kommentar

Har sett litt på Fujifilm F30 og det virket som om det passet meg bra, men det kommer jo ikke til salg før i mai engang...

 

Tar imot alle forslag.

5931173[/snapback]

 

Fujifilm F30 har så mye snacks at det verdt å vente på. Dessverre kommer det ikke før enn i slutten av Juni.

 

Med munnen full av vann skal jeg vente. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

:)

Lenke til kommentar

Fujifilm F30 har så mye snacks at det verdt å vente på. Dessverre kommer det ikke før enn i slutten av Juni.

Jeg er sugen på F30 selv. Fujifilm Norge kunne ikke bekrefte 100% at F30 var i salg i juni. Reiser på ferie i midten av juli, kunne tenkt meg en F30 til da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...