Gå til innhold

Mus til bærbar


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal kjøpe ny bærbar og i den anledning lurer jeg på hvilken mus jeg skal velge.

 

Vil helst ha en trådøs lasermus til under 500kr.

Siden den skal være til en bærbar, er det viktig at motatkerenheten til pcen er liten, helst på størrelse med en minnepinne.

 

Den bør jo også helst ikke være for stor, men ei heller for liten.

 

Har funnet to, Microsoft Wireless Laser Mouse for notebooks 6000 til ca 400kr og Logitech V400 Cordl Laser Mouse til ca 390kr.

 

Noen som har prøvd disse?

 

Hva bruker dere som mus til laptopen? Noen tips?

 

Takker for alle svar, god påske!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.psdata.no/ps.asp?IT=110753

 

Har v500-musa til logitech og er STORfornøyd.

 

Senderen er bitteliten, faktisk så liten at etter bruk plugges den inni selve musa som legges i en liten bæreveske som beskytter mot skit. Musa er og forholdsvis liten i forhold til standard-størrelse på datamus. Det passer forøvrig ypperlig til de små nerdefingrene de fleste av oss har.

Lenke til kommentar
Er vel ikke blåtann i lapptopen?

Så slipper du mottaker delen vist du finner en blåtann mus..

5929666[/snapback]

 

Har ikke BT i laptoppen, har bare en sånn dongle, så da er det ikke noen vits.

 

Uansett virker det som om mange bruker optisk mus med ledning med stort hell, men jeg tror allikevel at jeg vil kjøpe trådløs.

Lenke til kommentar
Er vel ikke blåtann i lapptopen?

Så slipper du mottaker delen vist du finner en blåtann mus..

5929666[/snapback]

Har selv lett etter en passende bluetooth mus til laptoppen - men de fleste er store og tunge (og beregnet på desktop) - de få som jeg har funnet er av heller laber byggkvalitet (trust o.l.). Virker som om Logitech ikke helt har fått med seg at mange har innebygget bluetooth og vil slippe RF teknologien.

 

Så hvis du har tips til en "bra" bluetooth mus som passer til en laptop tar jeg gjerne imot tips. Har ihvertfall ikke funnet noen enda (bortsett ifra Trust og Epox sine som virker noe plastic-fantastic).

Lenke til kommentar
Er vel ikke blåtann i lapptopen?

Så slipper du mottaker delen vist du finner en blåtann mus..

5929666[/snapback]

Har selv lett etter en passende bluetooth mus til laptoppen - men de fleste er store og tunge (og beregnet på desktop) - de få som jeg har funnet er av heller laber byggkvalitet (trust o.l.). Virker som om Logitech ikke helt har fått med seg at mange har innebygget bluetooth og vil slippe RF teknologien.

 

Så hvis du har tips til en "bra" bluetooth mus som passer til en laptop tar jeg gjerne imot tips. Har ihvertfall ikke funnet noen enda (bortsett ifra Trust og Epox sine som virker noe plastic-fantastic).

5940632[/snapback]

 

Mener å ha sett en Logitechmus à la v200 som hadde BT. De er jo litt dyrere da....

Lenke til kommentar

Budsjettet mitt er nå etter hvert på 500kr. Hvis jeg skal kjøpe med tastatur, noe jeg også vurderer, kan jeg være villig til å strekke meg til ca 900.

 

Da blir det nok Logitech diNovo Cordless Desktop Notebook, fordi det er spesiallaget til laptopper og har spilttet tastaturet i to. Musen mangler imidlertid laser (v200). Prisen er 899 på MPX. Er dette et godt kjøp? Noen erfaringer?

 

Logitech v500 virker jo som en god mus, selv om den ikke har laser. Det kule med den er jo scrollhjulet som ikke er et scrollhjul, men en trykkfølsom plate eller noe sånt. Er det noen som har prøvd denne?

 

Om jeg ikke får noen andre innfall går jeg nok for logitech v400, den har laser og noen ekstra knapper som er kjekke og ha. Tåler visstnok også en støyt.

 

Uansett, takk for all hjelp hittil. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...