Gå til innhold

Sykt ustabilt ti4600


lavoll

Anbefalte innlegg

Eg fekk endeleg skjermkortet mitt frå komplett, men har no etter 3 dagar kontinuerlig avinstallering, oppdatering, formatering, drivere, bios instillingar og alt anna fnaenskap! har eg gitt opp..

 

Skjermkortet er veldig ustabilt, eg kan ikkje køyre nokre spel i det heiletatt. Har komme igjennom 3dmark 2001 ein gong.

 

Det ser ut til å være straumforsyngia (250w) som er feilen. Men treng eg verkeleg 400w +- straum for å drive skjermkortet, 2 cdrommar, ein hd (30gb), 3 vifter og ein kald katode?

 

I så fall gidd eg ikkje betale masse, eg treng ei svært billeg straumforsyning, nokre som har noko å anbefale?

 

[ Denne Melding var redigert av: lavoll på 2002-09-29 21:58 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer bare på hva slags kort du har?

 

Har du husket å prøve å kjøre AGP på 2x?

 

Har et Abit GF4 4400 kort som er ustabilt på 4x men dønn stabilt på 2x, men har nå fått retur på det hos komplett.

 

Edit : Skreve Leif

 

[ Denne Melding var redigert av: Wotan på 2002-09-30 10:35 ]

Lenke til kommentar

for d første trenger du som sagt ny PSU, minstekrav er 300W.

 

for å være på den sikre siden, ta og kjør default bios settings, deretter trykker du på optimized...

 

fjern de ekle asus driverne og legg in 30-driverne fra nvidia. (du bør helst fjerne dem i sikkermodus for å være sikker på å få fjerna d meste av dritn)

 

er det kjøling på kortet? går vifta rundt? blir d varmt? se etter en ny bios oppdatering til kortet ditt...

 

IKKE anbefalt å flashe med referanse bios, du kan være uheldig som meg, ødela opengl/d3d render module på mitt gf3.

 

flash med oppdatering fra asus.com.tw hvis d er noe oppdateringer lagt ut.

 

ikke legg inn noe gfx tweak programmer som ligger og svømmer gjennom registret.

 

håper d funker ;_)

Lenke til kommentar

Jeg har følgende pc :

 

http://home.no.net/headbonk/Members/CdBuRn...er/Pc_Prosjekt/

 

 

Inneholder :

 

P4 2,26 @ 2,8

512 mb pc2700

 

5 disker

3 cd-rom/brenner/dvd-rom

 

Når jeg overklokka pc'n og skjermkortet maks og satt opp mye volt, så ble det for mye og en 300w psu DØDE faktisk under 3dmark 2001 :smile:

 

Strømforsyning har faktisk en del å si med ustabilitet / problem med pc'er der en ha litt nyere maskinvare som trekker strøm (rask pcu , stort skjermkort, typisk gf4 )..

 

300w er så absolutt å anbefale for deg ja :smile: http://www.microplex.no har billige, bl.a chieftec sine løse er fint prisa.

Lenke til kommentar

faktisk trengte eg ikkje ny straumforsyning, og godt var det. Eg installerte to filer, vialatency og via 4in1 ver. 443, og dermed har eg eit heilt stabilt system, som fungerer i alle spel eg har prøvd. Så er det berre om alt fungerar dersom eg overklokkar systemet tilbake til 1116 mhz (fra 900). Merka faktisk godt dei 216 mhzane :grin: Når eg finn den som la ut den posten om via, så skal eg ringe han, finne ut kvar han bur, ta bussen og gi han ein klem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...