Angel Dust Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Heisann, jeg er rimelig ukjent med trådløst nettverk og slikt oppsett, men har lest gjennom endel, og finner ikke noe svar på mitt problem. Jeg har NGT-router som er koblet til Linksys WRT54G. Når denne trådløs-routeren er koblet på går hastigheten på nettet en god del ned, dvs. at det tar lenger tid å laste sider, men når jeg tester speedometeret på Itavisen, er hastigheten der den skal være. Kobler jeg ut trådløs-routeren, funker alt fint igjen. Jeg har prøvd å resete routeren, men ingen forskjell. Jeg har ikke fiklet med noe oppsett, som jeg er klar over. Noen som har noen tips hadde jeg blitt glad.
BlackDeath Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Hvilken versjon av WRT 54 har du? Det står et versjons nummer på undersiden. Hvilken firmware på WRT´n, kjører du? Snakker vi om trådløs overføring, eller kablet? Kjører du med kryptering? Kent
Angel Dust Skrevet 13. april 2006 Forfatter Skrevet 13. april 2006 Versjon 5. Når det gjelder Firmware, er det veldig tidlig versjon, noe med 1.1, har prøvd å oppdatere, men fikk feilmelding, får prøve litt mer på det... Det er trådløs overføring til bærbar pc, og kablet til stasjonær. Jeg har kryptering på ja.
BlackDeath Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Opplever du dårlig hastighet på kablet tilkobling også? Du vil få dårligerer overføringshastighet med kryptert nettverk..... Versjon 5 har mindre minne, min erfaring er at den er noe tregere enn tidligere versjoner. Pass på når du oppgraderer firmware at du er på kablet tilkobling. Kent
Angel Dust Skrevet 13. april 2006 Forfatter Skrevet 13. april 2006 Jeg prøver å kjøre den exe-filen med oppdatering på maskinen som er koblet til med kabel, men får bare "Invalid code pattern". Har riktig passord. Ja, det er også lavere hastighet på maskinen med kabeltilkobling. Prøvde nå å slå av kryptering, men akkurat likt. Dessuten er det vel greit å låse nettverket?
Angel Dust Skrevet 13. april 2006 Forfatter Skrevet 13. april 2006 Fant ut jeg sikkert har lastet ned Firmware som ikke er beregnet i Norge? Lastet ned og oppdatert til versjon 1.00.6 nå.
BlackDeath Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Ja du skal "låse" nettverket! Filen du laster ned skal være en zip fil, hvis det du skrev i sted er riktig så vil filen hete: wrt54gv5_fw_1.00.6_US_code.zip Filen må da pakkes opp før du prøver å overføre denne filen wrt54gv5_fw_1.00.6_US_code.bin til linksysen din... Det skal ikke være noen exe fil som du skal kjøre her. Kent
Angel Dust Skrevet 13. april 2006 Forfatter Skrevet 13. april 2006 Der virker det som det går bedre etter oppdatering av firmware. Så jeg kan "låse" nettverket uten kryptering..? Jeg er som sagt fersk på dette.
BlackDeath Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Du kan gjøre det vanskeligere ved å slå av SSID brodcast, du kan sperre på MAC adresse. Men dette er ikke fullgode måter å hindre uvedkommende frå å komme inn på nettet ditt. Personlig så tviler jeg på at dette vil være noe stort problem. Kent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå