Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54G trekker ned hastigheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg er rimelig ukjent med trådløst nettverk og slikt oppsett, men har lest gjennom endel, og finner ikke noe svar på mitt problem. Jeg har NGT-router som er koblet til Linksys WRT54G. Når denne trådløs-routeren er koblet på går hastigheten på nettet en god del ned, dvs. at det tar lenger tid å laste sider, men når jeg tester speedometeret på Itavisen, er hastigheten der den skal være. Kobler jeg ut trådløs-routeren, funker alt fint igjen. Jeg har prøvd å resete routeren, men ingen forskjell. Jeg har ikke fiklet med noe oppsett, som jeg er klar over.

Noen som har noen tips hadde jeg blitt glad. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken versjon av WRT 54 har du? Det står et versjons nummer på undersiden.

Hvilken firmware på WRT´n, kjører du?

Snakker vi om trådløs overføring, eller kablet?

Kjører du med kryptering?

Kent

Skrevet

Versjon 5. Når det gjelder Firmware, er det veldig tidlig versjon, noe med 1.1, har prøvd å oppdatere, men fikk feilmelding, får prøve litt mer på det...

Det er trådløs overføring til bærbar pc, og kablet til stasjonær. Jeg har kryptering på ja.

Skrevet

Opplever du dårlig hastighet på kablet tilkobling også?

Du vil få dårligerer overføringshastighet med kryptert nettverk.....

Versjon 5 har mindre minne, min erfaring er at den er noe tregere enn tidligere versjoner.

Pass på når du oppgraderer firmware at du er på kablet tilkobling.

Kent

Skrevet

Jeg prøver å kjøre den exe-filen med oppdatering på maskinen som er koblet til med kabel, men får bare "Invalid code pattern". Har riktig passord.

Ja, det er også lavere hastighet på maskinen med kabeltilkobling. Prøvde nå å slå av kryptering, men akkurat likt. Dessuten er det vel greit å låse nettverket?

Skrevet

Ja du skal "låse" nettverket!

Filen du laster ned skal være en zip fil, hvis det du skrev i sted er riktig så vil filen hete: wrt54gv5_fw_1.00.6_US_code.zip

Filen må da pakkes opp før du prøver å overføre denne filen wrt54gv5_fw_1.00.6_US_code.bin til linksysen din...

Det skal ikke være noen exe fil som du skal kjøre her.

Kent

Skrevet

Du kan gjøre det vanskeligere ved å slå av SSID brodcast, du kan sperre på MAC adresse.

Men dette er ikke fullgode måter å hindre uvedkommende frå å komme inn på nettet ditt. Personlig så tviler jeg på at dette vil være noe stort problem.

Kent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...