Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer ved oppstart av shuttle


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem med oppstart av min Shuttle SS56G.

Når jeg trykker på "power" knappen får pcen strøm av PSUen, men det kommer ikke noe bilde opp på skjermen. Det er en annerledes oppstart, fordi den har en annen lyd enn når oppstarten er feilfri. Jeg får altså ikke noe bilde opp på skjermen, men pcen står og går, men jeg kommer ikke inn i bios på noen måte.

Pcen har fungert uten problemer tidligere, men jeg har hatt et par lignende problemer som dette tidligere. Da har det holdt og rett og slett bare bytte om på ramen, ta skjermkortet inn og ut etc. Men, nå har jeg prøvd alt jeg kan komme på, men jeg får ting fremdeles ikke til å fungere.

Greit, dette kan sikkert høres ut som et skjermkort problem, og at jeg burde prøve med et annet skjermkort, men det har jeg gjort, og det hjelper ingenting..

Jeg har altså prøvd alt jeg kan komme på, men til ingen nytte:

- Annen ram/ta ut en rambrikke etc.

- Annet skjermkort/bruke skjermkortet som er integrert

- Resette minnet på hovedkortet

- Ta hele pcen fra hverandre, og sette den sammen igjen

- Diverse "knoting".

Men, ingenting av dette har hjulpet noenting.

Når jeg har fått dette problemet tidligere så mener jeg at det har hatt noe med strømmen å gjøre, for eksempel når strømmen har gått etc. Så, kan det kanskje ha noe med PSUen og gjøre?

 

Det er Windows XP Pro på pcen

Shuttle SS56G

CPU - P4 2,8 GHz

RAM - 2x 512 DDR

Skjermkort - Sapphire 9600 Pro 128 MB

 

Er det noen som har noen ideer til hva dette kan være, og hva jeg evnt kan gjøre for å fikse dette problemet? :)

 

mvh. Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...