Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil: Golf eller Laguna?


*T*

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny "familie" bil. SRi'en min blei for liten til barevogn å slikt, så nå skal vi bytte bil. Problemet er at jeg ikke vet hvilken. Har kommet frem til at det blir Golf 4 stv Exclusive (det som het Highline før) eller Laguna II stv. Begge er helt nye og med ca like mye utstyr og koster det samme, omtrent.

 

Hvilken bil bør jeg kjøpe? Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

2000 modell er den gamle typen.

selv har jeg en Laguna stasjonsvogn 97 modell som har gått 188889 KM. styrestag har jeg kun byttet 1 Gang. totalt på de årene jeg har hatt bilen har den kostet meg Ca 5000Kr i deler. Laguna er en knall bil.

den nye er hadde vært enda bedre hadde det ikke vært for det utrolige dårlige startkortet som kom på 2002 modelen som de startet å selge i 2001,denne har ikke konvensjonel nøkkel, ser ut som et kredittkort :smile:med 2/3 knapper på. stapp kortet i holderen i dashen og trykk på knappen som det står Start på og du er igang.

 

 

Og PS deler til Renault er biligere en til VW.

+ mer bil for pengene Garantert.

Lenke til kommentar

Denne bilen som det er snakk om hær er en ny 2003 modell rett fra forhandler (gjelder også golf'en). Skal prøvekjøre den i mårra, får se hvordan den "føles" :smile:

 

(Btw; Hvis noen skulle være interresert så har jeg en 96-mod Nissan Primera SRi 4d sedan til salgs, mail for info eller se hær )

 

[ Denne Melding var redigert av: lur? på 2002-09-29 22:45 ]

Lenke til kommentar

Ville valgt Laguna.

God plass til alle i bilen + barnevogn, masse utstyr som standard + ekstremt høyt sikerhets nivå, noe som er viktig,hvertfall med små barn i bilen. det er riktig at nye Laguna fikk full pot hos Ncap 5 Stjerner,

 

Det er mulig jeg er litt Partisk da jeg jobber for Bilia men det er en flott bil.

 

Er du litt freak så er det jo ikke så mange biler du kan starte med et "kreditkort" heller :smile:

Ha kortet i lomma og når du kommer nærmere bilen gjør bilen seg klar til å låse opp dørene :smile: i det du tar i handtaket låses bilen opp :smile:"photocelle styrt" + masse andre fine funksjoner :smile:

bilen er også utstyrt med sensorer i felger som sier ifra om du har punktert eller det er litt lite luft i et hjul.ja den sier ifra hvilket hjul også :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har den Lagunaen hjemme nå, skal ha den til i mårra. Blir nok en god del testkjøring i kveld regner jeg med :grin:

 

Må si at Lagunaen virker veldig fristene, mye utstyr som standard, og ifølge utstyrslisten, så har det blitt mer standard utstyr på 2003 modellen en det var på 2001-02 modellene :grin: Like alt av elektriske dippe dutter... Jo fler, jo bedre :grin:

 

Lagunaen er jo i en klasse for seg selv når det kommer til sikkerhet, og det må jeg jo ta med i betraktningen. Når det er snakk om barn i bil, så er jo sikkerheten veldig viktig, og der er den jo bedre enn golfen. Samtidig er jeg veldig gla i golf :roll:

Skal ikke være enkelt å velge bil...

Lenke til kommentar

Tror nok du blir mest fornøyd med Lagunaen på lang sikt. Golf er komfortablet, men gud så kjedelig. ALLE kjører jo golf, og golf 5 er vel rett rundt hjørnet, så du kjøper en "gammel" bil.

 

Nå skal det sies at franske biler ikke har så veldig godt rykte på seg når det gjelder uforutsette verkstedsutgifter, men det har vel endret seg litt nå. Har du foresten tittet på stasjonsvogn utgaven av Peugeot 307? Bedre kjøreegenskaper på en familie bil tror jeg neppe du finner.

Lenke til kommentar

Lurer på om det følger en boksåpner med A3'a? Trenger nok det hvis jeg skal få inn 2 voksne, 1 unge, barnevogn, bagger ++ :grin: :grin: A3 blir nok litt trang, ja.

 

Har virkelig fått sansen for Lagunaen, skal levere den tilbake kl 10 i dag. Får høre hvilken innbyttepris jeg får for Primeraen. Skal å hente Golfen kl ett, må teste den også.

 

En ting jeg lurte på var om jeg skulle velge å ta med soltak? Begge har jo automatisk a/c, men det blir jo ikke helt samme feelingen på sommern (dvs de få mnd med plussgrader i Tromsø). Soltak er vel en "familiemanns cab"... :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-01 08:33, skrev PIIIpower:

og kilde til rust, kald trekk og vann i fanget en regværsdag :smile:


 

Før den tid har nok jeg solgt den uansett... Bli nok ikke å ha uansett bil i mer enn tre år (da går nybil-garantien ut). Blir nok å bytte den ut da :smile:

 

Det lengste jeg pr dags dato har hatt en bil er 13mnd... På 4 år har jeg hatt; 83mod Mercedes 190e, 88mod Opel Corsa, 97mod VW Caddy (kjøpte den kun for å bygge bilstereo :grin: ), 96mod Renault Laguna stv (var så fornøyd med den at derfor vurderer jeg en ny en) og en 96mod Nissan Primera SRi som nå skal selges.

 

Derfor kan jeg trygt konkludere med at jeg garantert ikke har bilen lengere enn tre år... :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-01 08:34, skrev Robkvi:

golf er dyrere å forsikre ?



 

Har ikke sjekka eksakt pris, men mener at hu på forsikringa sa at jeg måtte ut med ca 4000kr pr år, med full kasko og 20000km. Mener det var bortimot det samme på lagunaen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...