Gå til innhold

nytt skjermkort 2000-3000 kr


Rubino85

Anbefalte innlegg

Heisann, lurer på å kjøpe nytt skjermkort. Har en Dell Precision 450 (tror jeg den heter).

Den har 2 x 2,7 Ghz CPU, 4 x 512 MB Minne og pr dags dato ett Geforce Quadro 1000. Jeg får ikke til å kjøre noen nye spill. Black & White 2 er helt utelukket på dårligste grafikk

 

Derfor lurer jeg på om ikke dette kortet er flaskehalsen? Har sett meg litt rundt og lurer på å kjøpe ett Geforce 7800 GS. Har AGP port.

 

PCen er ca 3 år gammel. Har dere noen andre forslag, synes egentli 2700 kr er litt mye for ett skjermkort. Men så lenge det varer ett par år så er jeg fornøid. Noen merker som jeg bør ligge unna eller som kan anbefales? (MSI, XFX, POV, EVGA ++)

 

Kortet fra Club3D ligger 3-400 under i pris, er dette noe å satse på eller er det noe negativt å trekke frem med dette merket?

 

Takkar for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du beholder resten av pcen som den er så vil nok 7800GS vare ett år eller to til. Men jeg er stygt redd for at når du om ett par år skal oppgradere pcen så vil du ikke kunne finne noen hovedkort med AGP, bare PCI-E. Så da blir spørsmålet om du vil spytte inn noen flere laken og få h e l t ny pc eller bare et skjermkort som du allikevel om ett par år må kvitte deg med. Selvfølgelig kan du jo selge det da. Skjermkort duger som regel ikke mer enn 2-3 år før kravene i spill blir så store at du uansett må ha nytt.

 

Men til spørsmålet ditt. Jeg kjører selv to stk Club 3D 7800GT i SLI og har ingenting å utsette på Club 3D. XFX sine kort er klokket høyere enn standard 7800GT og koster derfor noe mer. Du kan trygt kjøpe kort fra Club 3D selv om de er litt billigere. Det blir nesten som i dag når du kjøper en ny Scoda Octavia kontra en VW Passat. Passaten har litt større bagasjerom, men koster mye mer enn en Octavia selv om de begge i bunn og grunn er lagd av VW. :)

Lenke til kommentar

tror jeg går for XFX GeForce 7800 GS 256MB DDR3 AGP Extreme Edition. Men jeg lurer på en ting. Er det noen forskjell på Extreme Edition og vanlig?

 

Vil det si at kortet er "lovlig" klokket slik at hvis jeg selv klokker det vanlige kortet så vil jeg få smellen hvis det går noe gale mens hvis det er den klokkete versjonen så slipper jeg å tenke på det hvis det går noe gale??

 

Hos Komplett ligger begge kortene til lik pris av en merkelig grunn...

 

Edit: Noen som vet noe om støynivået på dette kortet? Hadde håpet å få dempet den støyen jeg har nå littegrann ;) Eller om noen andre merker er mye bedre på dette, EVGA f eks...

Endret av Rubino85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...