Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel - Hvordan lage CS server?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst må du ringe til NGT for å få passordet til routeren.

 

Har du Cisco routeren kobler du til den via telnet eller Hyperterminal(sistnevnte er greiest). Routerern har IP 10.0.0.1

 

Når du kommer inn skriver du passordet, så enable, og passordet igjen.

 

For å åpne for CS-serveren skriver du:

 

Set nat entry add 10.0.0.2 27015 0.0.0.0 27015 udp

(10.0.0.2 kan være din IP, hvis ikke setter du inn det som er din IP)

OBS! Husk å konfigurere maskina di til å ha fast intern IP. Denne bør være 10.0.0.2, da routeren ikke alltid godtar at du konfigurerer den fra en annen IP.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Lele på 2002-10-02 17:45 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Henger meg på her..

 

Etter at jeg fikk NGT så har dette med å starte server på internett blitt et he|vete :sad:

På dette punktet savner jeg UPC.

 

Har tukla mye med routern og prøvd ditt og datt+ lest mange guider(bl.a nergal's) men får det ikke til.

Sliter også med å sette opp ftp server men det har jeg klart å fordøye.. Det er verst med spilla.

 

Var en annen post her hvor det stod om fjerning av routerns firewall( http://endring.nextgentel.no ).

Da trudde jeg kanskje at det skulle løse problemet men niks, det hjalp ikke(i CS. Har ikke prøvd andre spill ennå).

 

Hele problemet ligger sikkert i det 10.0.0.X tullet.. Savner tida med UPC hvor jeg fikk en bestemt IP 212.xx.x.xxx og ferdig med det(forandret seg riktignok hver 2-3 mnd)

Men da kunne jeg hvertfall spille med kamerater over internett. Nu må vi finne en server startet av en annen og joine denne(ikke alltid lett når enkelte spill har 600-700 servere, og CS 6000stk!)

 

Så vær så snill å lag en "newbie" guide noen, til åssen man fikser dette med nextgentel. (Jeg har forøvrig Netopia router)

 

Edit: Ah..Klarte endelig å starte server i Half life(pvk faktis)

 

[ Denne Melding var redigert av: clintern på 2002-10-16 00:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...