Ghost Tulsa Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Jeg skal lage noen grafer, og sitter litt fast. Skal lage grafer, men alle tallene er ikke gitt på forhånd. Hvordan lage en graf som "tenker" selv og utvider seg etterhvert som jeg taster inn nye tall. Tallene er selvsagt innenfor det området som grafen gjelder for
Pingla Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Tja, legge inn tallet 0 der du ikke har data ennå? Eller la dataområdet dekke celler som ikke har noe verdi foreløpig.
Ghost Tulsa Skrevet 8. april 2006 Forfatter Skrevet 8. april 2006 Tja, legge inn tallet 0 der du ikke har data ennå? Eller la dataområdet dekke celler som ikke har noe verdi foreløpig. 5891123[/snapback] Det går ikke, siden jeg er avhengig av at de cellene som ikke har data er med i gjennomsnittet. 0 blir dermed feil
kjeklulf Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Du kan ta med områder som ennå ikke har innhold men de vil allikevel ta opp plass i diagrammet.
Ghost Tulsa Skrevet 8. april 2006 Forfatter Skrevet 8. april 2006 Du kan ta med områder som ennå ikke har innhold men de vil allikevel ta opp plass i diagrammet. 5891219[/snapback] De vil ta opp plass ja, men vil grafen endre seg etter som jeg fyller på med de verdiene cellene skal ha?
kjeklulf Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Ja, selvsagt. Det burde vel være enkelt å teste?
Ghost Tulsa Skrevet 9. april 2006 Forfatter Skrevet 9. april 2006 Nytt graf-problem Jeg skal ha 8 punkter på x-aksen, i tre serier. Når jeg merker området som skal være i grafen min, får jeg bare fire punkter på x-aksen min. De områdene jeg merker av er på 4 rader, vilkårlig på arket mitt. Det vil si at det er 2 punkt pr rad i aksen min. Men uansett hva jeg gjør, så summerer grafen min opp hver rad og gjør to punkt til ett. Hvordan fikse dette?
kjeklulf Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Er det skalaen som ikke vises riktig eller selve grafen? Har du et screenshot?
Ghost Tulsa Skrevet 9. april 2006 Forfatter Skrevet 9. april 2006 Som du ser så er det bare 4 runder som er kommet med, mens 6 serier(dette skal være navn på personer) Det som ska være er 3 navn, 8 runder. På hver rad som skal være med i grafen, er det 2 runder, men disse blir på en eller annen måte slått sammen, og blir til en runde. Er det skjønnbart?
kjeklulf Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Last opp Excel-boken, var ikke så lett å se hva som hadde skjedd ut fra bildet.
Ghost Tulsa Skrevet 9. april 2006 Forfatter Skrevet 9. april 2006 hmmmm, har visst ikke tillatelse til å laste opp en slik filtype...
Ghost Tulsa Skrevet 9. april 2006 Forfatter Skrevet 9. april 2006 Dette var ikke lett gitt Bowlingoversikt2006.zip
kjeklulf Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Ok. Du hadde et annet dataområde enn det som var riktig og det virket som seriene var i rader i stedet for kolonner. Merk området fra B4:E16 og klikk Diagramveiviser-knappen. Velg diagramtype og klikk Neste. Pass på at det er valgt Serier i: Kolonner. Når du har fullført og klikker på diagrammet skal det vises fargede rammer rundt dataområdet som er med i diagrammet.
Ghost Tulsa Skrevet 9. april 2006 Forfatter Skrevet 9. april 2006 (endret) Ok. Du hadde et annet dataområde enn det som var riktig og det virket som seriene var i rader i stedet for kolonner. Merk området fra B4:E16 og klikk Diagramveiviser-knappen. Velg diagramtype og klikk Neste. Pass på at det er valgt Serier i: Kolonner. Når du har fullført og klikker på diagrammet skal det vises fargede rammer rundt dataområdet som er med i diagrammet. 5892471[/snapback] Det er en graf for snittet etter hver runde jeg håper å få til, slik at grafen viser formkurve av snittscoren for hver dag vi bowler, C20-E20 og alle cellene som det står #DIV/0 i. Problemet oppstår når datamaskinen summerer opp scoren til navnene på hver rad, f.eks C20+I20 og lager en graf av det, samme med D20 og J20. Endret 9. april 2006 av Ghost Tulsa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå