CruellaDeVille Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Jeg har nå fått til scriptet mitt som skal sende epost med vedlegg. I tillegg har jeg laget en klasse, EmailWithoutAttachment, som skal brukes når det ikke er spesifisert en fil til å laste opp. Til det har jeg denne koden: if(!empty($_FILES)){ $file = $_FILES['file']; }else{ $file = NULL; } if(is_null($file)){ $email = new EmailWithoutAttachment ($sender_name, $sender_email, $subject, $msg); }else{ $email = new EmailWithAttachment ($sender_name, $sender_email, $subject, $msg, $file); } Når jeg spesifiserer et vedlegg går det fint, hvis jeg da forsøker å sende en epost UTEN vedlegg rett etterpå finner den ut at dette fortsatt er en epost med vedlegg (og følgelig blir ikke eposten sendt siden filen ikke finnes og alt det der) Jeg tror det kan ha litt med at jeg ikke forstår innholdet i $_FILES. Er det slik at $_FILES aldri er tom, siden den inneholder indekser for arrayet?
trondes Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 hmm.. hva med å sjekke mot $_FILES['file']['tmp_name'] ? er den satt så er det en fil der.. eller så er den der ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå