klilleng Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Synes i likhet med mange andre at det er ganske plagsomt at fiendene levler opp sammen med en selv, så jeg tenkte å prøve en mod som fikser dette. Noen tips om hvilken mod som ordner dette på best mulig måte?
Imsvale Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 (endret) Vil bare komme med en ørliten korrigering på noe som er en smule misoppfattet: Fiender (monstre) går ikke opp level sammen med deg bokstavelig. Etter som man kommer i høyere level, møter man på monstre av høyere level, men ulike monstre av hver type (e.g. goblins, undead, beasts/animals etc). Det er kun det siste monsteret i rekka som skaleres og selv går opp level. Resten er statisk med tanke på level. Unntaket er såkalte Quest Specific Creatures; disse er det nest siste monsteret i rekka av noen typer og skaleres også. De fleste monstre går altså ikke opp level, men blir "erstattet" av monstre i høyere level etter hvert. Dog, du kan fremdeles møte på monstre av lavere level. Fra Official Game Guide: In general, creatures are not leveled to you. If you see an Ancient Ghost, you know that it is Level 9 and has 170 hit points, no matter if you encounter it at Level 9 or at Level 29. Instead, the game provides you with a challenge by pulling creatures from leveled lists -- as you rise in level, you will encounter higher-level creatures (although you will continue to see lower-level creatures as well). The exceptions to that rule are the top-level creatures of each creature type, which increase in strength with you to continue to provide a challenge for your high-level character. Quest-specific creatures are also leveled. [...] Leveled lists are organized by creature type -- so you'll always find undead in a tomb, Goblins in a Goblin lair, etc. While there are many exceptions to this rule, the following lists can be used as a guideline as to when you will start encountering creatures in different types of dungeons. Så følger en liste over alle dyr og monster og deres respektive (start)leveler. Endret 8. april 2006 av TrondH86
Berengal Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Møter goblinar på lvl 20 som er like vanskelege som dei var på level 4, og vansklegare enn dei var på lvl 1. Har samme utstyret òg.
Imsvale Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Til tross for det jeg skrev i forrige post, så er det ikke dermed sagt at livet i Cyrodiil er en dans på roser. Problemet oppstår når verden skaleres opp raskere enn du blir bedre, av en eller annen grunn. Det er her slike mods vil hjelpe, gjennom bedret balansering av systemet. Beklager at jeg okkuperte tråden din. Hjelp til da, folkens.
XDamage Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 (endret) Blir for dumt når mountain lions slakter deg fortere enn de sterkeste deadras! Det er mye smådetaljer de kan ta tak i ved første offisielle patch. Endret 8. april 2006 av XDamage
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå