Gå til innhold

Fjerne alt utenom operativsystemet?

zacka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig et corny spørsmål dett her. Jeg lurer på om det rett og slett finnes et program som sletter alt som er installert på harddisken (utenom operativsystemet og driverne)?

Saken er slik:

Jeg skal klargjøre en pc som i sin tid hadde recovery-imaget (Packard Bell) på en skjult partisjon på harddisken. Denne partisjonen har tidligere bruker fjernet. Jeg har ingen recovery på cd/dvd til denne maskinen, men innholdet på harddisken er intakt slik at jeg kommer inn i Windows (XP Home). Jeg ser det ligger endel "rester" der som jeg skulle hatt bort slik at det kun gjenstår det som var der når maskinen var ny. Det tar så tid å lete i alle mapper og diverse for å få fjernet det som ikke skal være der.

Har brukt Crap Cleaner (CCleaner) for å fjerne cookies osv., men det ligger sikkert igjen en hel del andre ting her og der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det skal bli vanskelig å fjerne all skiten som ligger igjen. Packard Bell er jo eksperter på å legge inn programmer som ikke funker eller er brukbare til noen ting.

Men det går jo ann å høre med Packard Bell om dem har et råd for deg.

Uansett lykke til!

Skrevet

ERD Commander 2005 v5.0 BOOTABLE CD

This bootCD includes ERD commander and Remote Recover Client. It allows to repair non-functional systems.

* Including Remote Recover Client functionality in your bootCD allows you to remotely mount and interact with the disks of a non-functional windows system.

(Remote Recover port: UDP: 18002)

* Using Remote Recover provides the ability to perfoms virus scans, disk integrity checking, or other diagnostic testing that may not be possible with ERD Commander or other tools.

har brukt dette programet med hell i mange lingnende sitvasjoner

http://www.vmware.com/download/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...