Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN til analog, ADSL og tlf brukes samtidig?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sitter her og skal skifte fra ISDN til analog telefon-linje.

 

Jeg trodde først at det ikke hadde noe si om man hadde ISDN eller analog når en skal både ringe og sitte på internett samtidig, men så så jeg dette på telenors sider (under Hvorfor ISDN, link):

"har du ADSL, kan du redusere dine abonnementsutgifter for ISDN med ISDN én linje. Du mister da muligheten til å føre to telefonsamtaler samtidig, men kan fortsatt bruke Internett og telefon samtidig. Det koster kun kr 99,- å skifte mellom disse to ISDN-abonnementene."

 

Kan jeg ikke bruke ADSL og telefonen samtidig hvis jeg skifter til analog?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det kan du.

 

Men det er viktig at du kobler vekk splitteren som du fikk når du bestilte ADSL.

 

Spelitteren er en liten boks som skiller mellom telfon og dsl signal.

 

Da kjører du bare telfonsignalet rett inn på ADSl modemet ditt. Dette er en enkel prosess

 

/kolla ;)

Lenke til kommentar

Du skal ikke fjerne noen splitter.

Splitter brukes like mye på PSTN som ISDN.

Internett != ADSL, men

"har du ADSL, kan du redusere dine abonnementsutgifter for ISDN med ISDN én linje. Du mister da muligheten til å føre to telefonsamtaler samtidig, men kan fortsatt bruke Internett og telefon samtidig."

 

merk FORTSATT. :-)

Lenke til kommentar

"Fortsatt" ja, hehe ;)

 

Takk for gode svar! :) Da tar jeg og bestiller/skifter til analog pluss linje tenker jeg :) Hvis ikke ISDN en-linje da. hmm. 20kr ekstra i måneden, men 99kr istedenfor 990 i flytting. Får høre med far, jeg bare utfører ordre ;)

Endret av AtleP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...