Gå til innhold

PC`n starter ikke med 2 gig minne


ohkaasa

Anbefalte innlegg

Jeg har ett ECS K1NSLI Extreme HK, og 2 stk Corsair XMS 1 gig. (kjøpt i par)

 

med 1 stk brikke i starter pc`n. med 2 stk i så vil den ikke starte, ikke videosignal en gang... Har for sikkerhets skyld prøvd alle slotter, med samme resultat. har også juster timings opp til 3 og prøvd både 1T og 2T. Noen som har forslag til hva som kan gjøres??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har altså kjøpt deg ei ny brikke, har du sjekke om denne funker alene, eller i en annen pc. Du har sjekke at disse brikkene du kjører skal gå sammen??

Kanskje hovedkortet ditt ikke takler mer RAM??

 

Lykke til :tease:

5870962[/snapback]

 

 

Nei jeg har kjøpt nytt HK, brikkene har jeg hatt fra før, de er kjøpt i matchet par, funket fint på ASUS HK, ECS HK skal støtte disse brikkene..

Lenke til kommentar
Start opp med 1 brikke, gå inn i bios og still volt på minne til 2.75V (eller nærmest over om det ikke er 2.75, f.eks 2.8V)

Etter dette kan du prøve å starte med 2stk brikker..

5871058[/snapback]

 

 

Ok, det skal prøves når jeg kommer hjem, er dette en vanlig løsning på ett slikt problem?

Lenke til kommentar
Ok, det skal prøves når jeg kommer hjem, er dette en vanlig løsning på ett slikt problem?

5871246[/snapback]

Hender ganske ofte, noen brikker er mer strømslukende enn andre og når bios er satt til automatisk innstilling av volt så gis det ofte for lite for flere brikker men går med 1stk..

Lenke til kommentar
Bare for å utelukke at det er noe galt med minnebrikkene. Du har prøvd å putte en og en brikke alene i hovedkortet og da har pcn starta opp uten problem? Bare for å være sikre på at det ikke bare er et av minnekortene som plutselig har blitt dårlig.

5871365[/snapback]

 

 

Jepp, jeg har prøvd en og en , har også prøvd ett annet merke. snodig at de funker i Asus HK`et , men det er vel kanskje slik at ECS hovedkortet er litt gjerrigere på strøm?

Lenke til kommentar
Har du prøvd å sette timingen manuelt i bios istendefor auto ? Hadde dette problemet selv med at biosen på mitt KN8 satte brikkene på feil timing.

5887694[/snapback]

 

 

Jepp, har prøvd å sette timing manulet på 2 2,5 og 3 (brikkene skal egentlig takle 2) men ingen av innstillingene funker.... utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
Om begge fungerer 100% hver for seg så virker det tvilsomt at RAM er ødelagt.

Prøv brikkene med memtest for sikkerhets skyld..

5897458[/snapback]

 

Jepp, jeg skal prøve med memtest i dag, noe som er rart er at brikkene funker samtidig hvis jeg ikke setter de i dual channel. Noe som er ennå rarere er at de funket i dual channel på det gamle Asus HK`et mitt før, men nå gjør de ikke det heller lenger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...