arthoz Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 (endret) Dette burde fungere(og mindre kode): #menu a { text-decoration: none; color: #095ca3; } #menu a:hover, #menu a:active { color: #e8580a; } OG BTW: Note: a:hover MUST come after a:link and a:visited in the CSS definition in order to be effective!! Note: a:active MUST come after a:hover in the CSS definition in order to be effective!! Endret 7. mai 2006 av arthoz
Amento Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 Jippi! Det virket Hvorfor virket ikke det andre egentlig?
arthoz Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Du hadde feil rekkefølge i de tipper jeg (orker ikke gå tilbake en side for å sjekke)
Amento Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 Så det har noe å si hvilken rekkefølge du skriver det i CSS?
arthoz Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Selvsagt. Skriver du f.eks. #hei { margin: 1em; } #hei { margin: 2em; } Vil kun den nederste gjelde. Og, om det er noe som er rart i IE, men fungerer fint i andre browsere, kan du gjøre slik: #hei { margin: 1em !important; } #hei { margin: 2em; } Da vil i alle fall Opera & Firefox prioritere den øverste (pga !important). Bruker den en del selv faktisk.
Amento Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 Hvordan kan du få noe til å kun registreres av IE? Dropdown menyen min fungerer som ei klokke i Opera og FF nå, men menyene som kommer fram kommer noen piksler lengre opp i IE. Må vel bruke noe padding eller margin, men det må kun registreres av IE...
arthoz Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Da kan du gjøre slik: #hei { padding: 0 !important; padding: 5px; /* Dette er da det kun IE reagerer på, FF og Opera velger den øverste, fordi den er important */ } husk å bytte ut #hei med whatever du fikser på ^^
Amento Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 kk Får prøve det. bare så sinnsykt irriterende at IE ikke vil åpne PHP sider... Den åpner dem bare i DW...
arthoz Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Nei, da må du nok sette opp en liten webserver lokalt, noe jeg anbefaler. kan jo prøve ut "WAMP", hvor alt er i en fin liten pakke http://wampserver.com/en/index.php Har lokal webserver selv så jeg kan teste ut php'n min før jeg putter den på veven, da slipper jeg også problemet med å uploade filene før jeg tester de.
Amento Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 Ok, nå må jeg ha litt hjelp her. Dette er helt nytt for meg så jeg skjønner ingenting av det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå