Gå til innhold

TES: Tips ønskes vedr øke Destruction


Anbefalte innlegg

Sliter fælt med å få økt Destruction skillen og Restoration skillen.

 

Vet jo godt at de øker på bruk, men disse 2 virker umåtelig treige å jobbe opp i forhold til de andre. Jeg har nå alle utenom Dest og Rest på over 50 i skill. Disse to ligger og vaker på 41-45. Synes jeg bruker de ganske mye også, men likevel er det laaaaaangt imellom hver skill-up.

 

Begynner å slite litt nå siden disse to skillene fortsatt er lave og characteren min er lvl 9. Møter ganske tøffe mobs og jeg må som regel kite rundt og conjuere zombies som en helt.

 

Å bare stå og chaincaste en Dest eller Resto spell ser ikke ut til å virke heller. Testet det og fikk vel 1 poeng i Resto på 30-40 casts. Dest fikk jeg ikke -1- poeng på da jeg testet på en target dummy nede i en mage guild.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Destruction-spells må du caste på et eller annet slags vesen, holder ikke med bare å caste det rett ut i lufta. Men du kan mane frem et skjelett eller noe, og øve deg på det. Bruk det billigste Destruction-spellet du har, ettersom det ikke spiller noen rolle for hvor raskt ferdighetene dine øker.

 

Restoration kan du bare caste i vei, det funker, men det går tregt.

 

Har du noen av disse som Minor Skills? Disse går visstnok opp enda tregere enn Major Skills, dessuten går de opp tregere jo høyere du kommer.

Lenke til kommentar

Jeg tror at du må ha en virkelig motstander, ellers går ikke Destruction opp. Jeg brukte Summon Scamp for så å forsøke å drepe han med en svak fireball. Nå har jeg 48 i Destruction, som er Minor skill for meg, så det er ikke så veldig problematisk å trene den. (jeg har forsøkt mot treningsdummies og da øker ikke Destruction)

 

Hvis du er for svak i Conjuration for å kunne bruke Summon, kan du bruke Bound Dagger for å trene. Jeg har funnet to alternativer for rask trening. Hvis du enda ikke er full medlem i Mages Guild, må du bruke fullversjon av Bound Dagger. Denne tillater ikke ny casting før om 20 sekunder. Men hvis du tar en ny våpen, forsvinner den du har "konjurert". Altså "C" (cast) "F" (equip weapon). Gjenta. Når du kommer inn i Arcane University, kan du lage en spell som bare varer ett sekund, den er da bare å kaste til du blir kvalm.

 

For Alteration bruker jeg Open Very Easy Lock. Den må brukes mot noe som har lås, men det spiller ingen rolle om den er låst eller ikke.

 

For Restoration har jeg ikke annet alternativ enn Minor Restore Health, kastes mange ganger.

Lenke til kommentar

Open Very Easy Lock kan brukes mot alt som har en lås av høyere grad, samt låser som krever nøkkel. Jeg går ut ifra at når du har låst opp låsen, så funker det ikke lenger...

 

Generelt triks for trening av ferdigheter der du må caste mange ganger er, som Didzisk sier, å caste det billigste spellet du har, ettersom det ikke spiller noen rolle. Poenget er at du caster et spell.

Lenke til kommentar
Er du utålmodig kan du alltids endre denne:

fGlobalTimeMultiplier=1.0000

i Oblivion.ini til noe veldig høyt, legge noe på caste-tasten og gå og se en film. :p

5865750[/snapback]

 

Eller bare skrive rett i console:

"modpcs destruction 20" for å legge til 20 til skillen din.

 

 

Er vel ikke noe verre enn å legge noe på tasten i hvertfall?

Lenke til kommentar

Gidder ikke å jukse så noe koding er ikke vits i.

 

Jobbet meg opp til 50 i Resto i går, men Dest henger fortsatt litt etter. Mangler 2 poeng på Dest enda.

 

Synes characteren min er ganske artig. Har 6 magi skills som major, samt sniking.

 

Conjuration på 74 nå så jeg begynner å lure på hva jeg skal skaffe meg av summon spell. Har Ghost, Scamp, Zombie og Skeleton foreløpig, men skulle gjerne hatt en summon med mere futt i. Zombie ser ut til å tåle mest og samtidig binde opp mobs lettere enn Scamp og Ghost (som stort sett står i ro og nuker). Spesielt i trange caves funker Zombie helt konge siden jeg kan kite bakover og recaste zombie foran meg. Har tatt opptil 3 mobs samtidig på lvl 10 nå på denne måten (Mystic Dawn bok 4 delen nede i sewers var hard men jeg klarte det ved å kite med zombie).

Lenke til kommentar

Kan laga ein dest spell med target self. 1 dmg i 1sec eller noko sånt, og berre casta om igjen og om igjen. Alternativt kan du ta weakness to fire eller noko liknande, for då tar du ikkje skade. Alle skillane kan trenast opp med å casta spellar på seg sjølv. Conjuration kan du berre summona noko om igjen og om igjen. Eg trena det frå 35 til 50 på mindre enn ein halvtime på den måten.

Illusion: Light

Mysticism: detect life

Destruction: custom spell trengst

Alteration: Shield, feather

Restoration: Healing, fortify

Conjuration: summoning. Bound spells fungerer òg, men viss du ikkje kan laga custom tar det tid.

Alkymi: Blir lettare etter kvart sidan du kan bruka fleire kombinasjoner. For å komma opp i apprentice anbefallast trainer.

Lenke til kommentar

Med Alchemy er det bare å løpe rundt i overgrodde enger og plukke opp alt du finner, samt ta alt av mat du kan uten å stjele. Så lager du bare en drøss med potions, og vips har du økt Alchemy med 20. Gode penger å tjene også, noe som gjerne er mangelvare som magiker (spells er dyre!!)

 

Kort sagt: Ingredienser er lette; ta med deg alt du ser. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...