Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kun halv hastighet til min PC


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Når jeg sist sjekket hastigheten min på itavisen.no fant jeg ut at jeg kun hadde 1000kbps noe som er under halvparten av det jeg skal ha. Siden sist jeg sjekket har vi installert et trådløst accesspunkt. Dette sitter direkte etter routeren og fungerer også som switch (jeg er koblet til med kabel). Jeg kunne ikke skjønne hva problemet var, jeg hadde slått av alle programmer som bruker internett og var rimelig sikker på at jeg ikke spyware eller virus. Så sjekket jeg netstat -a og fikk en ganske lang liste:post-53770-1144132995_thumb.jpg

 

Hva kan problemet være? Jeg har åpnet og lukket en del porter i det siste, men det bør jo ikke ha noe med saken å gjøre? Jeg ser at port 80 sendes til en annen Ip (ikke maskinen min) men det bør vel heller ikke være et problem? (Det trådløse nettverket er kryptert og har passord så jeg tror ikke noen snylter på det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har hastigheten steget til 1700kbps, men det er fortsatt en del under 2500. Jeg har sjekket en annen maskin på nettet og den fikk ca samme resultat. Jeg bootet også med linux på maskinen og fikk igjen samme resultat. Kan det bare være at NGT er litt treigt i dette området for tiden? Noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...