Gå til innhold

Hvitt blekk til skriver


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det noen som kan gi meg et hint om hvor jeg får kjøpt hvitt blekk?

Leser på google at det finnes erstatnings patroner som "lurer" skrivern til å tro den skriver i svart, når den egentlig skriver med en patron med hvitt blekk.

Skal bruke dette til å printe tallskiver til bilen min. Slik at jeg inverter fargen, så hele skiva fylles med hvitt blekk, utenom der tallene er. På denne måten kan jeg sette en LED-pære bak, og få gjennomskinn i tallene. Hadde tenkt å skrive det ut på farget cellofan.

 

Noe slik som dette :

 

RIG291.jpg

 

Så er det noen som har hint om hvor jeg finner hvitt blekk eller noen som har en bedre idé for fremgangsmåte enn det jeg beskrev over her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvitt blekk selges ikke for bruk i privat eid utstyr. Profesjonelle med offest-presser kan printe hvitt til en hvis grad, men er svært kostbart pga av du må skrive ut 4-9 ganger med hvitfargen for å få en skikkelig hvit.

 

En mye bedre løsning for deg vil være i kjøpe overhead-ark for din skriver. Da kan du la være å skrive der du vil ha lyset til å slippe igjennom, og ha andre farger ellers. Mye mørke frager vil nok fungere best Du må sikkert teste litt, men dette burde fungere i teorien. F.eks. denne fra 3M.

Lenke til kommentar
Øy... Kan du ikke bare utnytte et arks hvitfarge? Du kan bruke sånn "frossent"-plastark/folie som arkitekter o.l. bruker/brukte?

 

Da får du automagisk hvitt og så printer ut på helt vanlig måte. Lys vil til en viss grad slippe gjennom folien.

5864800[/snapback]

 

 

Kan nok ikke det, blir vanskelig å få til hvite skiver med gjennomskinnende blå tall med hvitt papir.

Lenke til kommentar
Øy... Kan du ikke bare utnytte et arks hvitfarge? Du kan bruke sånn "frossent"-plastark/folie som arkitekter o.l. bruker/brukte?

 

Da får du automagisk hvitt og så printer ut på helt vanlig måte. Lys vil til en viss grad slippe gjennom folien.

5864800[/snapback]

Kan nok ikke det, blir vanskelig å få til hvite skiver med gjennomskinnende blå tall med hvitt papir.

5866666[/snapback]

Sikker på det?

Det burde gå helt supert med hvit folie, så lenge den slipper gjennom nok lys. Blåfargen trykker du naturligvis på selv der du vil ha blå tall. Mulig jeg misforstår deg.. Mener du at denne blåfargen ikke vil bli gjennomsiktig nok?

Lenke til kommentar
Øy... Kan du ikke bare utnytte et arks hvitfarge? Du kan bruke sånn "frossent"-plastark/folie som arkitekter o.l. bruker/brukte?

 

Da får du automagisk hvitt og så printer ut på helt vanlig måte. Lys vil til en viss grad slippe gjennom folien.

5864800[/snapback]

Kan nok ikke det, blir vanskelig å få til hvite skiver med gjennomskinnende blå tall med hvitt papir.

5866666[/snapback]

Sikker på det?

Det burde gå helt supert med hvit folie, så lenge den slipper gjennom nok lys. Blåfargen trykker du naturligvis på selv der du vil ha blå tall. Mulig jeg misforstår deg.. Mener du at denne blåfargen ikke vil bli gjennomsiktig nok?

5866905[/snapback]

 

En del av hele greia er at det ikke skal lyse gjennom der det er hvitt da, kun der det er blå eller annen farge. Hvis du ser på bilde øverst som et utgangspunkt.

Finner nok på noe smart. Har tenkt tanken på å gå så langt som å maskere vanlig gjennomsiktige overheadark, lakke disse hvite og legge på farget cellofan bak der jeg maskerte.

Endret av Denominator
Lenke til kommentar
En del av hele greia er at det ikke skal lyse gjennom der det er hvitt da, kun der det er blå eller annen farge. Hvis du ser på bilde øverst som et utgangspunkt.

Aha, da misforsto jeg både problemstillingen din og bildet du la ved i det opprinnelige innlegget. Så den øverste delen av bildet viser hvordan det skal se ut i dagslys, og den nederste delen hvordan det skal se ut i mørket..

Lenke til kommentar
En del av hele greia er at det ikke skal lyse gjennom der det er hvitt da, kun der det er blå eller annen farge. Hvis du ser på bilde øverst som et utgangspunkt.

Aha, da misforsto jeg både problemstillingen din og bildet du la ved i det opprinnelige innlegget. Så den øverste delen av bildet viser hvordan det skal se ut i dagslys, og den nederste delen hvordan det skal se ut i mørket..

5869142[/snapback]

 

Ja, da er vi enige :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...