Gå til innhold

Trøbbel med CPU

nils12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bygget meg en Intel P4 3 Ghz socket 775. Alt virket helt frem til helgen og da merket jeg klikking når jeg spilte Daimond Cave 2 (commandore-amiga spill), og nå hører jeg 2 tikking fra kabinettet før maskinen krasjer.

Er det kjølingen som lager trøbbel, det er viften som medfølgte kjøpet jeg bruker. Vurderer å skaffe meg en Carbon vifte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å ta ut strømen til vifta og høre om lyden blir borte men jeg ville nok kanskje skaffa meg noe anna enn boxed kjøleren..... hva er tempen på den?

Skrevet

Cpu har nok en temp på 50 C sist den virket. Jeg har stilt inn Max grader i BIOS til 60 C (Uf da) :whistle:

Det kan hende at den blir større enn 60 C. Når jeg er inne på Tune-Express program og ser temp, RPM og Volt. Da er det advarsel icon (skifter farge) ved RPM i viften.

Viften går så det suser, uten problem.

Jeg skal kjøpe enn annen vifte før påsken.

Skrevet
Cpu har nok en temp på 50 C sist den virket. Jeg har stilt inn Max grader i BIOS til 60 C (Uf da)  :whistle:

Det kan hende at den blir større enn 60 C. Når jeg er inne på Tune-Express program og ser temp, RPM og Volt. Da er det advarsel icon (skifter farge) ved RPM i viften.

Viften går så det suser, uten problem.

Jeg skal kjøpe enn annen vifte før påsken.

5861765[/snapback]

Har kjøpt en ny Vifte. Artic Cool (AC) Freezer Pro 7 (Carbon)

Jeg kikket på Hardware Minitor i BIOS. Der er -Current temp på 38 C. :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...