Gå til innhold

Vannkjølingsoppsett til ca. 3000 kroner


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe meg vannkjøling til pcen, og har satt opp en liten liste/oversikt over forskjellige komponenter jeg kunne tenkt meg å bruke.. Men det der med alle de forskjellige slangestørrelsene forvirrer, så derfor lurte jeg på om noen her veit om dette passer sammen?

 

Slik er vannkjølinga:

 

Black Ice Pro Radiator, Single 120x120mm

 

Swiftech MCP655 pumpe

 

Kuriyama, slange

 

Slangenippel, plast

 

Slangenippel,forn.messing

 

Swiftech påfyllings- og tømme sett

 

Swiftech vanntank

 

Danger Den TDX

 

Si ifra om disse delene er bra nok eller om dere mener noe burde byttes ut.. :yes:

Endret av xelA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ser godt ut det. kan vurdere cooltek radiatoren også, yter litt bedre enn black ice!

hva skal du med både bleedventil og reservoar?

5861126[/snapback]

 

jeg tror jeg holder meg til black ice.. jeg tenkte at jeg trenger ventil for å tømme systemet? eller? :blush: jeg trenger som sagt all hjelp jeg kan få.. når du sier at det ser godt ut, mener du at det faktisk vil virke, sånn at alt sammen har samme nippel strørrelse etc.?

kan jeg ha pumpen i bunn av kabinettet mitt, mens alt det andre stort sett er i toppen? mitt kabinett er et chieftec fulltower.. hvis ikke, er det mulig å feste pumpen på bakplaten (innsiden) på kabinettet, eller blir det for mye vibrasjon osv?

takk for svar! :thumbup:

 

og for de som lurer, her er ekstrautstyret:

 

MIST vifte, 16.5 dB eller en alu vifte, noen å anbefale?

 

Swiftech Coolsleeves

 

++mange småting

Endret av xelA
Lenke til kommentar
Er du sikker på at du trenger en så kraftig pumpe? Det er mye penger å spare ved å velge en billigere.

5861841[/snapback]

 

det er det jeg også lurer på.. jeg vil ha en stillegående pumpe som har kapasitet til å løfte vannet fra bunnen av kabinettet til toppen med best mulig resultat

Lenke til kommentar
jeg har den pumpa du har linket til og syns ikke den bråker sånn altfor mye....Men jeg kjører den på fult da...Har også ingen kabinett sider på...Venter på mer vannkjølings saker så skal bli bra....

5863828[/snapback]

 

ok, kjekt å høre fra personer som faktisk har prøvd den.. den høres bra ut :thumbup: jeg gleder meg til å endelig bli kvitt viftestøyen :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

må rengjøre radiatoren ofte da den vil støvsuge gulvet! og kvitt deg med albuene!

du kan og forandre litt på oppsettet slik delene står nå! kan ta slangen fra pumpa rett i blokka og slangen fra radiatoren rett i pumpa. kan kutte vekk litt slange ved å montere tanken under cdrommene. det vil, sammen med kabelrydding se litt penere ut!

den lille varmen fra pumpa vil du nok kke merke å prosessoren!

Lenke til kommentar
må rengjøre radiatoren ofte da den vil støvsuge gulvet! og kvitt deg med albuene!

du kan og forandre litt på oppsettet slik delene står nå! kan ta slangen fra pumpa rett i blokka og slangen fra radiatoren rett i pumpa. kan kutte vekk litt slange ved å montere tanken under cdrommene. det vil, sammen med kabelrydding se litt penere ut!

den lille varmen fra pumpa vil du nok kke merke å prosessoren!

5946534[/snapback]

 

ok, hørtes logisk ut :p jeg trodde ikke at antiknekken ville funke så bra som den gjør før jeg monterte, så derfor satt jeg på albuene.. men jeg skal se hva jeg gidder å gjøre til helga når jeg endelig får viftestyringa.. ;) å rengjøre radiatoren er vel ikke vanskelig?

 

Anbefaler Eheim 1046 pumpe til det oppsettet der.

 

det var vel kanskje litt seint å si det nå :p

Endret av xelA
Lenke til kommentar

nå må jeg bare si at "arbeidet" med å rydde opp har stoppet opp litt pga lekkasje ved cpu-blokken. ved første øyekast ser det ut som om slangeklemmen var for dårlig skrudd fast, så skjermkortet tok kvelden. jeg har skaffet nytt skjermkort og holder nå på med å montere pcen etter en demontering.. jeg er fortsatt ikke sikker på hvordan det kommer til å gå med hovedkortet. det har vært utsatt for vann, men ser ut til å fungere.. jeg får bare håpe på det beste og dette er noe som er litt av risikoen ved å ha vannkjøling for første gang.. :(

Endret av xelA
Lenke til kommentar
hei du! Kan du legge inn resultater av temperaturene på processoren og skjermkortet ditt! Er veldig interesert i å høre hvordan dette oppsettet kjøler??  :innocent:

Kan du også legge inn hvilket skjermkortet og processor du har??  :thumbup:

5989373[/snapback]

 

skjermkortet jeg brukte var et radeon 9800 pro, jeg målte dessverre ikke tempen på det før det daua :cry:, men jeg målte tempen på cpu og den lå på 43-44 grader med en romtemp på ca 25 grader.. må bare nevne at romtempen lå på nærmere 30 grader før, med viftekjøling :no: jeg kan godt legge ut tempen så fort jeg får satt sammen systemet med det nye skjermkortet, men foreløpig er jeg såpass syk at pcen fortsatt ligger spredt utover rommet :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...