Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

får ikke ringt inn til ip telefon


Anbefalte innlegg

har ip telefon fra telenor

speedtoutch 510 modem og jensen "wirless high speed router III"

 

Modemet er omgjor til bridgemodem og routeren tar seg av oppringinga og ip telefonen er koblet til den.

 

problemet er da at det går ikkje an å ringe inn til telefonen, men det går fint og ringe ut fra den.

vist en ringer ut og legger på , så går det i kort tid an og ringe inn til telefonen også (ett par minutter ca, før det ikkje går an og ringe inn igjen)

 

noen som har vert borti problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ip telefon fra telenor

speedtoutch 510 modem  og jensen "wirless high speed router III"

 

Modemet er omgjor til bridgemodem og routeren tar seg av oppringinga og ip telefonen er koblet til den.

 

problemet er da at det går ikkje an å ringe inn til telefonen, men det går fint og ringe ut fra den.

vist en ringer ut og legger på , så går det i kort tid an og ringe inn til telefonen også (ett par minutter ca, før det ikkje går an og ringe inn igjen)

 

noen som har vert borti problemet?

5855802[/snapback]

 

Du kan prøve å forwarde port 5060 SIP og portene 16300-16700 RTP til ip-telefon adapteret.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har noe av samme problemet med en TN speedtuch510 og et adapter fra TN men en dlink 624 som tråløs ruter. Går an å ringe ut men ikke inn. Det virker som all trafikk blir stoppet inn til adapter.

 

Selv om jeg setter telefon i dmz så funker det ikke å ringe ut på den.

 

Da har jeg 510 som bridgemodem->ruter med ppoe og resten koblet til ruter.

 

Hvis jeg skal få telefon til å virke så må jeg sette den som ruter og koble gjennom adapter.

 

Men da sliter jeg med å forwarde porter til f.eks torrent, og ruter bak ruter er noe herk spør du meg.

 

Så hvis det er noen kloke hoder der ute så ikke vær beskjedene.

 

Med frustrert hilsen

 

Trond :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...