Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen fryser plutselig


Anbefalte innlegg

Har et ganske kjedelig problem, som begynte for flere uker siden da jeg skulle laste ned oppdateringer til Windows. Da frøs plutselig systemet, og alt som funket var Resetknappen. Da kom jeg inn igjen, men alt frøs etter 2 sekunder. Prøvde å kjøre systemgjenoppretting, og dette funket. I noen dager. Da var det plutselig full stopp. Formatering var neste skritt da.

 

Etter formatering funket alt fint. La inn drivere på nytt, og dette gikk smooth. Helt til jeg kom til skjermkortdriveren. Den stoppet plutselig på ca. 80%. Resetknappen måtte brukes. Alt virket fint da jeg kom inn i Windows igjen. Jeg fortsatte der jeg hadde stoppet. Skulle legge inn en ny driver da jeg fikk meldingen om at et eller annet ATI-greier ikke var avsluttet, og lå aktivt i systemet. Trykket at jeg ville avslutte denne.

 

Nå funket PCen i flere dager, men plutselig en dag frøs den igjen uten at jeg hadde gjort noe. Jeg kjørte ny formatering, og samme problemet oppsto da jeg skulle legge inn ATI-driveren. Har prøvd med både Catalyst 6.2 og 6.3, men det er ingen forskjell. Problemet har imidlertid oppstått igjen. PCen kan finne på å fryse. Men dette skjer bare når jeg ikke gjør noe med den. Den fryser aldri når spill kjøres, eller jeg er på nettet og bruker mus og tastatur. Ser jeg derimot på film, eller den bare står i ro, da kan den plutselig fryse.

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette, har blitt rimelig lei av å formatere nå.

 

Maskinspec:

Athlon 64 3500+, Gigabyte nForce4 hovedkort, Club3D Radeon X800XL 256 MB, Samsung P120 250GB, 1024 MB ram, Gigabyte WLAN-kort, XP-Home. (Har prøvd med både Home og Pro)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har samme problemet. Men min maskin fryser helt uten videre, uansett hva jeg gjør, spesielt vist jeg hører på musikk eller spiller. Den kan funke fint i alt fra 30 sek til 1 time. Lurer ekstremt på hva som kan være grunnen. Jeg har også ATI skjermkort. :no:

Lenke til kommentar

hadde samme problemet jeg, det jeg hadde problemer med var ramen da restarter maskinen seg eller frøs.

så fikk jeg nytt problem senere og nå tror jeg det var hardisken min som gjorde det.

det som jeg har lest rundt forbi er at det kan være

strømforsyning(helst restarting)

ram(frysing og restarting)

skjermkort(frysing, mest frysing tror æ)

sånn som mitt andre problem så kan det nok være noe med hardisken også, men sansynligvis ikke

Lenke til kommentar

Maskinen restarter aldri spontant. Det er kun snakk om frysing. Skal kjøre memtest86, må bare få tak i CD eller floppydisk.

 

En liten ting angående det programmet. Sjekker det ramen automatisk, eller må man legge inn paramtere selv?

 

Hei, jeg har samme problemet. Men min maskin fryser helt uten videre, uansett hva jeg gjør, spesielt vist jeg hører på musikk eller spiller. Den kan funke fint i alt fra 30 sek til 1 time. Lurer ekstremt på hva som kan være grunnen. Jeg har også ATI skjermkort. :no:

5854302[/snapback]

Har du også hatt problemer med installasjon av Catalystdrivere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...