FJERNET111 Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 Noen som har fått 3g på denne telefonen til å fungere? Synes ikke det går noe særlig fort og mobil-tv funker hverken fra nrk eller tv2. Hadde vært hyggelig om noen kunne ta en steg for steg veiledning for å få dette til å funke. *3G ikonet vises oppe til venstre på telefonen *MMS og WAP instillinger er hentet fra Tele2.no Håper noen her har Nokia 6280 og Tele2 eller noen som har erfaring med oppsett av 3G på denne telefonen
FJERNET111 Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Skrevet 31. mars 2006 (endret) Det løste seg på et vis og nå ser det ut til at det funker rimelig stabilt. Det jeg gjorde var å laste ned programmet til opplysningen 1881, som ikke funket, og den ville laste ned noen konfigurasjonsinnstillinger. Så gjorde jeg det og la de inn på telefonen. 1881 programmet funket fremdeles ikke, men nå funket webtv fra TV2 og NRK. Litt desync med lyden av og til og litt henging med bildet, men ellers greit. edit: Men det funker ikke helt optimalt, så det hadde vært greit om noen hadde link til noen bedre konfigurasjon for streaming. Endret 31. mars 2006 av SBS
amigo502 Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Hvordan setter jeg mobilen opp for 3G, og hvordan ser jeg på tv ? Nokia 6280
snubbel Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Last ned innstillinger for NetCom-nettet på http://netcom.no/ota eller for Telenor et eller annet sted på http://telenormobil.no/ Det du trenger er "Internett-instillinger". Da vil telefonen automatisk velge det raskeste tilgjengelige nettet, enten det da er 3G, EDGE eller GPRS. -snubbel
amigo502 Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Last ned innstillinger for NetCom-nettet på http://netcom.no/ota eller for Telenor et eller annet sted på http://telenormobil.no/ Det du trenger er "Internett-instillinger". Da vil telefonen automatisk velge det raskeste tilgjengelige nettet, enten det da er 3G, EDGE eller GPRS. -snubbel 5876411[/snapback] NÅr jeg ringer en venn og prøver å ha en videosamtale står det sjekk nettverkstjenester... Hva skal jeg gjøre?
crzy2_k Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 (endret) .............................. Endret 7. april 2006 av crzy2_k
FJERNET111 Skrevet 7. april 2006 Forfatter Skrevet 7. april 2006 NÅr jeg ringer en venn og prøver å ha en videosamtale står det sjekk nettverkstjenester... Hva skal jeg gjøre? 5876523[/snapback] Meny -> Medieavspiller -> Direkteavsp.innstillinger -> Så velger du konfigurering, skal ligge inne en fra tele2 og det burde funke fint.
snubbel Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Hehe.. Du er vertfall ikke direktør hos Telenor kan man vel si .. 5883722[/snapback] Hva mente du med det? -snubbel
amigo502 Skrevet 13. april 2006 Skrevet 13. april 2006 Kan jeg ta bilder med kameraet foran på mobilen?
FJERNET111 Skrevet 13. april 2006 Forfatter Skrevet 13. april 2006 Kan jeg ta bilder med kameraet foran på mobilen? 5913394[/snapback] Tvilsomt, har i hvert fall ikke greid det og jeg har lett ganske mye rundt i alle menyene.
beji Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Hvis man har Netcom så trenger man 3G simkort vet ikke hvordan det er med andre operatører....?
snubbel Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Hvis man har Netcom så trenger man 3G simkort vet ikke hvordan det er med andre operatører....? 5924579[/snapback] Det finnes to - 2 - komersielle operatører i Norge, nemlig NetCom og Telenor Mobil. De andre er enten ikke komersielle eller virtuelle operatører. De fleste virtuelle operatører benytter NetCom sitt nett. Kunder som benytter Telenor Mobil sitt nett trenger ikke nytt SIM-kort for å bruke 3G. Kunder som benytter NetCom sitt nett må ha et såkalt USIM eller 3G-simkort. Hos NetCom er kortene klart merket. Hos de virtuelle operatørene (Chess, Noextras, One Call, osv...) er det litt dårligere med merking. Kundeservice vet heller ikke alltid hva slags kort de gir ut. Det trengs IKKE noen spesielle innstillinger for å bruke 3G-nettet til videotelefoni. Hvis telefonen din ikke lar deg bruke videotelefoni og det er 3G-dekning, er det ganske sannsynlig at du må bytte SIM-kort. -snubbel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå