Gå til innhold

Cool 'n quiet - litt problemer her


1morten1

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har ett hovedkort - type Asus A8N-E

 

Problemet mitt er at vifta både på cpu og gpu kjører for fult selv ved vanlig windows bruk.

 

Prøvde først cool 'n quiet funksjonen. Enablet i bios og installerte program / drivere. Dette hjalp ikke stort. Enablet så Qfan da fikk jeg ned farten på cpu vifta, men gpu vifta kjører fortsatt fult.

 

Hva er egentlig forskjellen på cool 'n quiet og q-fan??

 

Noen som har forslag til å få ned speeden på grafikk vifta?

 

Regner med at dette problemet ligger i hovedkortet og at det ikke har så mye med grafikkortet å gjøre - eller ? Men er i alle fall ett xfx 7900 gt kort

 

Takker for svar

 

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grafikk vifta får du stilt på i garfikkort driverne. Prøv å se i drivermenyen der.  Cool'n quiet er en egen funksjon for AMD CPUer, men har vel ingenting med Viftestyring å gjøre. Prøv å innstallere skjermkortdriverne på nytt hvis ingenting av dette hjelper.

5839925[/snapback]

 

Rota en del rundt i driverne nå, men finner ikke noe spesifikt om det.

 

Stemmer nok det du sier om cool'n quiet ja. leste litt om det nå - den justerer bare cpu'en dynamisk.

 

Men qfan fiksa i alle fall cpu vifte støyen. Så da er det grafikkvifta som gjennstår. trodde kanskje den hadde noe lignende q-fan funksjonen, men finner som sagt ikke noe instillinger på dette.

 

har hørt andre som sier at kortene roer ned i 2d. Er dette en funksjon som ligger i grafikkortet eller i hovedkortet? vet nemlig at det skal funke med grafikkortet, men kan jo hende HK mitt ikke støtter denne funksjonen.

Endret av 1morten1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...