Gå til innhold

Tull med ping - NextGenTel - Spilling


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

 

bytt kategori hvis det er feil... takk!

 

Spør på vegne av min bror. Han har nå fått problemer med pingen som har økt med over det dobbelt, som gjør det svært lite morsomt å spille. Tja... han bruker NextGenTel. Men det må da være mulig å fikse dette!? Han har sendt e-post til dem og han gjort ALT de har sagt, prøvd alt i hans makt. Det er ingen programmer på pc-en som bruker internett, det er garantert.

 

Følgende e-post ble sendt til NGT:

 

Hei, har tidligere av dere hatt under 80 i ping. Nå ligger den på 160

jevnt og hverdag. Det medfører at alle mine artige sammenkomster på nettet

blir nederlag når jeg driver clan. Håper på hurtig svar!

 

mvh

 

 

Gerhard Winther Bue

 

Følgende svar fikk han tilbake:

 

Hei Gerhard Winther Bue

Kundenr:

******

 

Vi har nå sett på din bredbandslinje, og vi kan ikke finne noen feil med

linjen. Vi måler den hastigheten du skal ha i henhold til avtale ned til

ruter, vi finner heller ikke noe pakketap eller høy ping mellom NextGenTel

og din ruter.

 

Vi gjør oppmerksom på at intern kabling kan påvirke denne linjekvaliteten.

Sjekk derfor eget nett. Det er viktig at ruter står koblet på første

inntakspunkt i henhold til brukerveiledning, og at du benytter original

kabel mellom telekontakt/bredbåndsuttak og ruter. Dersom det er behov for

å forlenge kabel, anbefaler vi at dette gjøres på kabelen mellom ruter og

datamaskin. Dette er originalt en krysset nettverkskabel.

 

Sjekk dessuten om ruter står i nærheten av støykilde. Støykilde er i dette

tilfellet elektromagnetiske felt som oppstår i elektriske komponenter,

spesielt transformatorer (ladere), lamper, TV/monitor eller strømførende

ledning. Dersom kabel mellom ruter og kontakt (splitter) ligger inntil,

eller i nærheten av slike støykilder, kan dette få innvirkning på signal

og hastighet.

 

Noen andre ting som bør sjekkes:

- At alt er koplet i henhold til brukermanual.

- Du bør trekke ut alle kabler mellom veggutakket og ruter og sette kabler

inn igjen, for å sjekke at det ikke ligger støv i inntakkene og at kablene

sitter godt i.

- Du bør kople utenom egne enheter hvis du har det (tråløs ruter, switch,

hub, o.l.). Dvs. at du tar en kabel rett fra ruter og inn i PCen. Dette

gjør vi for å sjekke om det er ruteren fra NextGenTel det er noe feil med

eller ikke.

- At alle fasttelefoner i huset er koplet via splitter (liten hvit boks) i

henhold til brukermanual.

 

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

 

Noen som har råd og tips, evt. har hatt samme problem?

Akkurat nå testa vi at jeg lasta ned av ham... det gikk grusomt tregt i forhold til hva slags linje han har! Har har oppgradert den til og med, ting er bare et mess. Han er ikke for langt unna sentralen, den bare 300 meter unna.

Han følgende linje: nextgentel free: 6500/750.

Takker for alle svar!

og... F*** NGT!

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

 

bytt kategori hvis det er feil... takk!

 

Spør på vegne av min bror. Han har nå fått problemer med pingen som har økt med over det dobbelt, som gjør det svært lite morsomt å spille. Tja... han bruker NextGenTel. Men det må da være mulig å fikse dette!? Han har sendt e-post til dem og han gjort ALT de har sagt, prøvd alt i hans makt. Det er ingen programmer på pc-en som bruker internett, det er garantert.

 

Følgende e-post ble sendt til NGT:

 

Hei, har tidligere av dere hatt under 80 i ping. Nå ligger den på 160

jevnt og hverdag. Det medfører at alle mine artige sammenkomster på nettet

blir nederlag når jeg driver clan. Håper på hurtig svar!

 

mvh

 

 

Gerhard Winther Bue

 

Følgende svar fikk han tilbake:

 

Hei Gerhard Winther Bue

Kundenr:

******

 

Vi har nå sett på din bredbandslinje, og vi kan ikke finne noen feil med

linjen. Vi måler den hastigheten du skal ha i henhold til avtale ned til

ruter, vi finner heller ikke noe pakketap eller høy ping mellom NextGenTel

og din ruter.

 

Vi gjør oppmerksom på at intern kabling kan påvirke denne linjekvaliteten.

Sjekk derfor eget nett. Det er viktig at ruter står koblet på første

inntakspunkt i henhold til brukerveiledning, og at du benytter original

kabel mellom telekontakt/bredbåndsuttak og ruter. Dersom det er behov for

å forlenge kabel, anbefaler vi at dette gjøres på kabelen mellom ruter og

datamaskin. Dette er originalt en krysset nettverkskabel.

 

Sjekk dessuten om ruter står i nærheten av støykilde. Støykilde er i dette

tilfellet elektromagnetiske felt som oppstår i elektriske komponenter,

spesielt transformatorer (ladere), lamper, TV/monitor eller strømførende

ledning. Dersom kabel mellom ruter og kontakt (splitter) ligger inntil,

eller i nærheten av slike støykilder, kan dette få innvirkning på signal

og hastighet.

 

Noen andre ting som bør sjekkes:

- At alt er koplet i henhold til brukermanual.

- Du bør trekke ut alle kabler mellom veggutakket og ruter og sette kabler

inn igjen, for å sjekke at det ikke ligger støv i inntakkene og at kablene

sitter godt i.

- Du bør kople utenom egne enheter hvis du har det (tråløs ruter, switch,

hub, o.l.). Dvs. at du tar en kabel rett fra ruter og inn i PCen. Dette

gjør vi for å sjekke om det er ruteren fra NextGenTel det er noe feil med

eller ikke.

- At alle fasttelefoner i huset er koplet via splitter (liten hvit boks) i

henhold til brukermanual.

 

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

 

Noen som har råd og tips, evt. har hatt samme problem?

Akkurat nå testa vi at jeg lasta ned av ham... det gikk grusomt tregt i forhold til hva slags linje han har! Har har oppgradert den til og med, ting er bare et mess. Han er ikke for langt unna sentralen, den bare 300 meter unna.

Han følgende linje: nextgentel free: 6500/750.

Takker for alle svar!

og... F*** NGT!

5834566[/snapback]

 

Hei

Har vært borti dette problemet for noen år siden med nextgentel.

Det var den gangen de hadde litt tid til å hjelpe deg. Da fant vi sammen ut at feilen lå fra de og ut i verden. Jeg spilte da en del Soldier of fortune 2 og på servere i england og andre steder i europa. De fikset problemet for meg den gangen. Det kan være en fordel å trace pingen å finne ut hvor problemet ligger og sende den ipadressen til NGT. Så kanskje du får dette fikset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...