Beethoven Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Hei, bytt kategori hvis det er feil... takk! Spør på vegne av min bror. Han har nå fått problemer med pingen som har økt med over det dobbelt, som gjør det svært lite morsomt å spille. Tja... han bruker NextGenTel. Men det må da være mulig å fikse dette!? Han har sendt e-post til dem og han gjort ALT de har sagt, prøvd alt i hans makt. Det er ingen programmer på pc-en som bruker internett, det er garantert. Følgende e-post ble sendt til NGT: Hei, har tidligere av dere hatt under 80 i ping. Nå ligger den på 160jevnt og hverdag. Det medfører at alle mine artige sammenkomster på nettet blir nederlag når jeg driver clan. Håper på hurtig svar! mvh Gerhard Winther Bue Følgende svar fikk han tilbake: Hei Gerhard Winther BueKundenr: ****** Vi har nå sett på din bredbandslinje, og vi kan ikke finne noen feil med linjen. Vi måler den hastigheten du skal ha i henhold til avtale ned til ruter, vi finner heller ikke noe pakketap eller høy ping mellom NextGenTel og din ruter. Vi gjør oppmerksom på at intern kabling kan påvirke denne linjekvaliteten. Sjekk derfor eget nett. Det er viktig at ruter står koblet på første inntakspunkt i henhold til brukerveiledning, og at du benytter original kabel mellom telekontakt/bredbåndsuttak og ruter. Dersom det er behov for å forlenge kabel, anbefaler vi at dette gjøres på kabelen mellom ruter og datamaskin. Dette er originalt en krysset nettverkskabel. Sjekk dessuten om ruter står i nærheten av støykilde. Støykilde er i dette tilfellet elektromagnetiske felt som oppstår i elektriske komponenter, spesielt transformatorer (ladere), lamper, TV/monitor eller strømførende ledning. Dersom kabel mellom ruter og kontakt (splitter) ligger inntil, eller i nærheten av slike støykilder, kan dette få innvirkning på signal og hastighet. Noen andre ting som bør sjekkes: - At alt er koplet i henhold til brukermanual. - Du bør trekke ut alle kabler mellom veggutakket og ruter og sette kabler inn igjen, for å sjekke at det ikke ligger støv i inntakkene og at kablene sitter godt i. - Du bør kople utenom egne enheter hvis du har det (tråløs ruter, switch, hub, o.l.). Dvs. at du tar en kabel rett fra ruter og inn i PCen. Dette gjør vi for å sjekke om det er ruteren fra NextGenTel det er noe feil med eller ikke. - At alle fasttelefoner i huset er koplet via splitter (liten hvit boks) i henhold til brukermanual. Med vennlig hilsen Kundeservice NextGenTel Noen som har råd og tips, evt. har hatt samme problem? Akkurat nå testa vi at jeg lasta ned av ham... det gikk grusomt tregt i forhold til hva slags linje han har! Har har oppgradert den til og med, ting er bare et mess. Han er ikke for langt unna sentralen, den bare 300 meter unna. Han følgende linje: nextgentel free: 6500/750. Takker for alle svar! og... F*** NGT!
Cerik Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Hei, bytt kategori hvis det er feil... takk! Spør på vegne av min bror. Han har nå fått problemer med pingen som har økt med over det dobbelt, som gjør det svært lite morsomt å spille. Tja... han bruker NextGenTel. Men det må da være mulig å fikse dette!? Han har sendt e-post til dem og han gjort ALT de har sagt, prøvd alt i hans makt. Det er ingen programmer på pc-en som bruker internett, det er garantert. Følgende e-post ble sendt til NGT: Hei, har tidligere av dere hatt under 80 i ping. Nå ligger den på 160jevnt og hverdag. Det medfører at alle mine artige sammenkomster på nettet blir nederlag når jeg driver clan. Håper på hurtig svar! mvh Gerhard Winther Bue Følgende svar fikk han tilbake: Hei Gerhard Winther BueKundenr: ****** Vi har nå sett på din bredbandslinje, og vi kan ikke finne noen feil med linjen. Vi måler den hastigheten du skal ha i henhold til avtale ned til ruter, vi finner heller ikke noe pakketap eller høy ping mellom NextGenTel og din ruter. Vi gjør oppmerksom på at intern kabling kan påvirke denne linjekvaliteten. Sjekk derfor eget nett. Det er viktig at ruter står koblet på første inntakspunkt i henhold til brukerveiledning, og at du benytter original kabel mellom telekontakt/bredbåndsuttak og ruter. Dersom det er behov for å forlenge kabel, anbefaler vi at dette gjøres på kabelen mellom ruter og datamaskin. Dette er originalt en krysset nettverkskabel. Sjekk dessuten om ruter står i nærheten av støykilde. Støykilde er i dette tilfellet elektromagnetiske felt som oppstår i elektriske komponenter, spesielt transformatorer (ladere), lamper, TV/monitor eller strømførende ledning. Dersom kabel mellom ruter og kontakt (splitter) ligger inntil, eller i nærheten av slike støykilder, kan dette få innvirkning på signal og hastighet. Noen andre ting som bør sjekkes: - At alt er koplet i henhold til brukermanual. - Du bør trekke ut alle kabler mellom veggutakket og ruter og sette kabler inn igjen, for å sjekke at det ikke ligger støv i inntakkene og at kablene sitter godt i. - Du bør kople utenom egne enheter hvis du har det (tråløs ruter, switch, hub, o.l.). Dvs. at du tar en kabel rett fra ruter og inn i PCen. Dette gjør vi for å sjekke om det er ruteren fra NextGenTel det er noe feil med eller ikke. - At alle fasttelefoner i huset er koplet via splitter (liten hvit boks) i henhold til brukermanual. Med vennlig hilsen Kundeservice NextGenTel Noen som har råd og tips, evt. har hatt samme problem? Akkurat nå testa vi at jeg lasta ned av ham... det gikk grusomt tregt i forhold til hva slags linje han har! Har har oppgradert den til og med, ting er bare et mess. Han er ikke for langt unna sentralen, den bare 300 meter unna. Han følgende linje: nextgentel free: 6500/750. Takker for alle svar! og... F*** NGT! 5834566[/snapback] Hei Har vært borti dette problemet for noen år siden med nextgentel. Det var den gangen de hadde litt tid til å hjelpe deg. Da fant vi sammen ut at feilen lå fra de og ut i verden. Jeg spilte da en del Soldier of fortune 2 og på servere i england og andre steder i europa. De fikset problemet for meg den gangen. Det kan være en fordel å trace pingen å finne ut hvor problemet ligger og sende den ipadressen til NGT. Så kanskje du får dette fikset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå