Dredog Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Hei, Det virker som om det trådløse nettverket mitt ikke er helt stabilt. Har en Belkin 2.4 GHz -802.11 G Wireless router, et 3Com trådløst nettverkskors, er sånn G kort, samt en Acer pc, som er relativt ny. Problemet er når jeg surfer, så kommer det opp at "finner ikke server", og reloader siden, og da kommer den opp. Noen ganger så må jeg på en måte flytte litt på pc'n, slik at den får "fri sikt" mot routeren. Routeren står rett ved siden av, og likevel "dårlig dekning". På den gamle pc'n min, en HP, maskin, så funket det helt utmerket, kunne sitte med bettongvegger i mellom, og likevel hadde relativt god dekning. Men på den nye så virker det som det er blitt mye dårligere. Er et lys på routeren som står å blinker jevnt, 3-5 ganger i sekunden, "WAN" står det der. Den blinker selv om det ikke er noe aktivitet på linja. Mener å huske at den ikke blinket slik før, der jeg bodde selv. Der hadde jeg Nexgentel, mens her har jeg UPC. Noen som har noe peil på hva det kan være?? Takk for hjelpen
gummitarzan Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 (endret) WAN= Wide Area Network, i ditt tilfelle er det internett. De interne wlan korta i bærbare er ikke alltid så mye å skryte av, så det blir ofte litt dårligere dekning enn om du har f.eks har et pci-kort eller eksternt usb dongle. Men hvis du har den rett ved siden av routeren skal det jo være dekning uansett..... Sånn generelt kan jeg si at gamle trådløse telefoner (DECO), microbølgeovner etc er gode støykilder, så flytt routeren litt hvis dette er i umiddelbar nærhet. Ellers kan det jo rett og slett være UPC som fucker....du bruker tross alt (etter min mening hvertfall) norges dårligste isp... edit:leif Hei, Det virker som om det trådløse nettverket mitt ikke er helt stabilt. Har en Belkin 2.4 GHz -802.11 G Wireless router, et 3Com trådløst nettverkskors, er sånn G kort, samt en Acer pc, som er relativt ny. Problemet er når jeg surfer, så kommer det opp at "finner ikke server", og reloader siden, og da kommer den opp. Noen ganger så må jeg på en måte flytte litt på pc'n, slik at den får "fri sikt" mot routeren. Routeren står rett ved siden av, og likevel "dårlig dekning". På den gamle pc'n min, en HP, maskin, så funket det helt utmerket, kunne sitte med bettongvegger i mellom, og likevel hadde relativt god dekning. Men på den nye så virker det som det er blitt mye dårligere. Er et lys på routeren som står å blinker jevnt, 3-5 ganger i sekunden, "WAN" står det der. Den blinker selv om det ikke er noe aktivitet på linja. Mener å huske at den ikke blinket slik før, der jeg bodde selv. Der hadde jeg Nexgentel, mens her har jeg UPC. Noen som har noe peil på hva det kan være?? Takk for hjelpen 5831847[/snapback] Endret 29. mars 2006 av gummitarzan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå