Gå til innhold

spdif innebygd i hk vs x-fi


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg holder på å sette opp en windows media center pc.

 

Den skal hovedsakelig brukes til:

 

1. film: divx, xvid, dvd og hdtv

2. Musikk

 

Jeg skal kun bruke spdif ut til en ac3/dts reciver (forsterker) jeg har.

 

Jeg lurer på om jeg vil få noe bedre lyd om jeg oppgraderer til et x-fi lydkort?

Eller om det vil være akkurat det samme da jeg bare bruker spdif utgangen?

 

De som har ac3 i seg som f.eks dvd spiller uansett ingen rolle siden det bare sender ac3 strømmen til forsterkern.

 

Menne hva med lyd som f.eks stereo fra divx og mp3? Vil det bli noe bedre lyd fra x-fi sin spdif utgang mot hovedkortet sitt innebygde spdif utgang?

 

Hovedkortet er et msi med et ati 200 chipsett (lydkort tror jeg er realtek)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge forsterkeren din støtter Dolby, DTS og alt det du trenger så er det ingen grunn til å kjøpe et lydkort til å gjøre den jobben for deg.

 

Jeg har bare en spdif kabel fra innebygget lydkort til forsterker.

 

Ekstra bonus er at du slipper å kjøpe dyr decoder software som støtter DTS osv. Du trenger bare nvidia sin purevideo med SPDIF passthrough, og det har den billigste.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har et sett Klipsch 4.1 aktive høyttalere (dvs. m/ innebygget effektforsterker) jeg er ganske fornøyd med. Foreløpig bruker jeg Realtek AC'97 on-board lydkortet. ( mer detaljert beskrivelse av oppsett se https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=566309 )

 

Regner med at det motsatte gjelder mitt oppsett, siden jeg ikke har noen ac/dts receiver. Altså at jeg da trenger et lydkort som støtter "Dolby, DTS og det jeg trenger"?

 

Synes jeg har grei nok lyd, men vurderer å handle et Soundblaster X-Fi Platinum til rundt 1600,-

 

Verdt pengene? Andre modeller som er nesten like bra til en rimeligere penge? Evt. veldig mye bedre til litt mer penger? Kan klare meg uten (en ekstra) fjernkontroll, men frontpanelet er en fin ting!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...