Gå til innhold

Canon 20D med error 99


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp anskaffet en Eos 20D rev 2.0.2.

Har en gammel EF 28-70 3.5-4.5 og en EF 100-300 5.6.

 

Har hatt den med på skitur. Dvs det var litt kulde( -3). Har brukt en Eos 350D i mye kaldere vær uten problemer (-8).

 

Fikk feilmelding error 99. Kamera sto stillt på A, Serie og objektiv var 28-70. Feilet et par ganger.

 

Måtte slå det av og på. Det virket bra etterpå.

 

Har sett at noen med Sigma linser har fått samme melding, men her er det jo ekte Canon EF .

 

Er det linsa som er for gammel, eller er det feil på kamera ?

Hjelper det med siste firmware 2.0.3 ?

 

Hadde tenkt å spare opp litt før jeg kjøpte en bedre linse.

 

Er det noen som har noen tips før jeg kontakter butikken jeg kjøpte det i ?

 

mvh kW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt råd fra Pingla, men det aller beste til å rense kontaktflater med, er en glassfiberbørste.

Sikret meg med en for noen år siden, men vet ikke om de er i bruk ennå?

 

Arkitekter og tekniske tegnere brukte dem som 'viskelær' på kalkerpapir, men nå tegnes alt på data, og da spørs det om disse glassfiberbørstene er i salg lenger?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Du må sikkert oppgradere chipen i linsen. Tviler på det er noe galt med kameraet.
Nå er tråden noen måneder gammel, så jeg regner med at trådstarter har fått ordnet dette.

Har aldri hørt at det er nødvendig å oppgradere chip'n i Canon's EF-objektiver for at de skal kunne brukes på ett Canon EOS-kamerahus. Derimot har det vært nødvendig å gjøre det med en del andre tredjepartsprodusenter av objektiver.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Du må sikkert oppgradere chipen i linsen. Tviler på det er noe galt med kameraet.  Dette får du gratis om du fortsatt har garanti på linsene, hvis ikke, så  koster det ca 1200kr.

 

Mvh Lisa Marie

6072973[/snapback]

 

takk for tipset.

Den gamle linsa ble kjøpt i 1988 etter at den oginale til 650 35-70 hadde vært i Sandungen, så garantien er ute. Bortsett fra en slapp gummi ring som er limt med kontakt lim er den god som gull. Se test http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/ca..._3545/index.htm

Har fått et annet kamera og 17-40 4L.

Har ikke feil på denne. Har også brukt den gamle uten å få feilen igjen.

 

kW

Endret av kwenger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...