^Jalla^ Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Jeg maskinen full av virus og begynte å lete rundt for å fjerne disse. I en av beskrivelsene for å fjerne virus ble jeg bedt om å fjerne svchost.exe som ligger i C:\WINDOWS\system32 mappen. Selvfølgelig ble jeg lurt eller så har jeg bare misforstått. Uansett så fungerer ikke maskinen lenger som den skal. Jeg har prøvd å kopiere svchost fra windows plata og rett inn i mappa, men dra og slipp metoden fungerer blant annet ikke. Er det noen enkel måte å reparere windows på uten og slette filer/formatere?
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Det er vanskelig å vite om det er viruset som har forårsaket dette, eller bare filen du slettet. Du kan kjøre installasjon av Windows på nytt, og velge å reparere installasjonen. Da vil den automatisk tilbakestille filer som mangler, ref. orginal installasjon.
^Jalla^ Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Skrevet 26. mars 2006 Det er vanskelig å vite om det er viruset som har forårsaket dette, eller bare filen du slettet. Du kan kjøre installasjon av Windows på nytt, og velge å reparere installasjonen. Da vil den automatisk tilbakestille filer som mangler, ref. orginal installasjon. 5814860[/snapback] Det er jeg som har slettet denne filen manuelt. Skal prøve å kjøre windows cd og reparere.
efikkan Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Hei! Det finnes virus som erstatter svchost.exe. Jeg hadde et slikt på pcene hjemme en gang i tiden, ganske irritérende. Hilsen, efikkan.
^Jalla^ Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Skrevet 28. mars 2006 Tror jeg trenger litt hjelp. Satte inn windows cd og trykket E for å reparere etter en stund. Først må jeg velge å logge på C:\ og så må jeg taste passord. Men hva skriver jeg etter C:\windows for å kjøre systemgjenoppretting?
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Jeg tror det er like greit å velge å installere windows, og så velge å reparere der (du får et valg). Det du har kommet inn på heter Windows Recovery Console. Alternativt kan du prøve å kopiere inn svchost filen i system32 mappen herfra. (det vil løse det konkrete problemet, men andre filer vil den ikke løse)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå