Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av skriver i trådløst hjemmenettverk


Anbefalte innlegg

Jeg har en stk stasjonær PC med Win XP Pro sp2 med D-Link Airplus G DWL-G122 Wireless USB adapter (rev. B) #3 og en D-Link DI-624+ Trådløs router. På denne maskinen er skriveren koblet til via USB. SKriveren er en HP 5550 deskjet. Denne bruker Norton internet Security 2006 der jeg bruker Nortons brannmur og slått av XP's brannmur.

 

D-Link DI-624+ bruker WPA-PSK. Standard kanal og resten er også standard innstillinger.

 

I tillegg har jeg en bærbar DELL Latitude D510 med Win XP Pro sp2 og innebygd WIFI. Denne bruker Norman Internet Control og her også er XP's brannmur slått av og bruker Norman Personal Firewall eller hva den heter...... Har lagt inn skriverdriver til HP skrivern som nettverksskriver men intet skjer...... :hmm:

 

Jeg ønsker å kunne skrive ut fra DELL bærbar gjennom det trådløse nettverket til den stasjonære PC'en og også ha muligheten til å dele filer gjennom delte mapper. Har prøvd litt frem og tilbake, men finner foreløpig ikke ut av dette. Noen som har tips å komme med? Klarer fint å koble sammen PC'ene med statisk IP adresse og krysset kabel, men det er jo ikke hva jeg ønsker. Alle tips taes imot med takk.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...