aeinstein Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Hei. Holder på å lære php og trenger enda mer hjelp ja Hvordan kan jeg gjennom php (og javascript?) velge en mappe (evt bare skrive den inn i en form) og så finner php-scriptet alle filene og laster dem opp? (til en annen mappe jeg velger) Det er sannsynligvis en del kan jeg tro.. men jeg kunne tenke med dette som en slags "FTP-klient" som jeg kan laste opp bilder med uansett hvor jeg er (kan ikke installere ftp-klienter på hver eneste pc jeg bruker, f.eks på skolen) slik at jeg kan oppdatere hjemmesiden/"bloggen" min. Trenger ikke kunne slette dem... foreløpig Fant dette:http://www.tizag.com/phpT/fileupload.php men jeg finner liksom ikke nok der til mitt bruk... En ting til: (kanskje det kommer fram info om det over som gjøre dette spm overflødig) Når jeg så skal skrive dette ut, så har jeg en "nytt innlegg form" som jeg gjerne kunne tenke meg noe ala en boks som automtisk laster inn navnene på bildene jeg skal ha i artikkelen når jeg har valgt en mappe. Så den må finne mappene med bilder og den må la meg velge en mappe og så kommer bildne opp i boksen. Der skal jeg kunne klikke/dobbelklikke på dem (tror jeg klarer det med javascript...) slik at de kommer inn i teksten med "img src=" greien rundt seg. Er dette über vanskelig? Klarer sikkert å komme meg videre hvis jeg bare får et lite "spark" ang lese inn alle filene i en mappe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå