Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Auditor registrerer ikke wlan kort.


Anbefalte innlegg

Vil først presisere at dette skal brukes til en laboppgave på skolen (HIØ).

3.	Sett opp WEP kryptering og MAC filter. Sett opp en kopieringsjobb over trådløse nettet (laste ned noe fra http://***.uio.no). Prøv å sniffe opp trafikken, og se om dere klarer å finne mac-adresse og wep-nøkkel (tips: airsnort, netstumbler. Det finnes også andre programmer som er kapable til å gjør deler av jobben eller hele jobben)

 

 

Jeg fulgte denne bruker guiden for å insatllere airsnort med windows OS. I første step skal man laste ned Airopeek bl.a. for å sjekke om det trådløse kortet vil fungere med Airsnort. Mitt kort var ikke komptabelt med programmet. Og jeg finner heller ikke mitt kort (Dell TrueMobile 1300 WLAN PCI-Mini Card) over listen med drivere som kan lastes ned fra support siden

 

Noen som vet hvordan jeg får nettverksortet mitt til å funke med Airsnort da?

 

Edit: Title..

Endret av geir-thr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst ville jeg brukt linux. Da kan man få satt kortene enklere i monitor mode (lignende promiscous for kablet nettverk), samt brukt Kismet (som er min favoritt).

 

Sjekk ut Auditor som er en linux distro live-cd med ymse tools. Anbefales. Mener på jeg fikk opp det kortet du nevner på en Dell Latitude D600 med Auditor.

Lenke til kommentar

Sitter i skrivende stund kjørende med Auditor men har problemer med å få wlan kortene til å virke..

Har prøvd med 3 kort:

- Dell TrueMobile 1300 WLAN PCI-Mini

- SparkLan WLAN USB Adapter

- Netgear WG111v2 Wireless USB adapter

 

Er det noe jeg gjør feil?

Er det ikke bare å boote fra CD og Auditor skal registrere wlan kort selv?

 

Får denne meldingen i kommando vinduet

root@3[knoppix]# iwconfig
lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

 

 

Først og fremst ville jeg brukt linux. Da kan man få satt kortene enklere i monitor mode (lignende promiscous for kablet nettverk), samt brukt Kismet (som er min favoritt).

 

Sjekk ut Auditor som er en linux distro live-cd med ymse tools. Anbefales. Mener på jeg fikk opp det kortet du nevner på en Dell Latitude D600 med Auditor.

5798843[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...