.com Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 explorer.exe bruker 100% av cpuen når jeg skal se på film, eller har flere mapper oppe, eller skal kopiere filer, hvordan kan det ha seg?
Pastafarian Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 (endret) Om det er .Avi filmer så er det en kjent bug at XP leser seg gjennom hele filen før avspilling og bruker 100% cpu tid. Anbefaler å forsøke disse fixene. Tror alt 1 bør holde. 1. Svaret kan være å legge inn rett video codec. (xvid/divX) om du har på alternativet view thumbnails i mappe alternativer 2. Evt prøve å spille av filmene med f.eks. vlc player. Glimrende universalplayer som tar det meste. 3. Eventuellt prøve en regedit: 1. åpne regedit 2. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler 3. Delete "Default" verdien som burde være "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Endret 22. mars 2006 av heisann80
.com Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Skrevet 22. mars 2006 ok, hvilken codec anbefaler du da? link? avi filene fikk problemet etter at jeg innstallerte en codec, så trenger vel en ny
Pastafarian Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Vil anbefale fra download.com: Divx player og Xvid Vanskelig å si akkurat hva du trenger, men jeg vil tro disse to skulle ordne det meste. Du har da fortsatt alternativet med Vlc Player.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå