quack Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Heisann, har leita rundt på nettet etter dette, men klarer ikke finne noe. Målet er at det skal poppe opp en boks med en melding hvis internet explorer brukes.. hvis firefox eller opera brukes skal det ikke skje noe. På ei internettside ja. Endret 21. mars 2006 av quack Lenke til kommentar
backup Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 <script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> if(navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") { alert("Hei, du bruker Internet Explorer browser."); } </script> Lenke til kommentar
quack Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 <script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> if(navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") { alert("Hei, du bruker Internet Explorer browser."); } </script> 5790768[/snapback] takktakk! Lenke til kommentar
quack Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Men meldinga kommer opp i både IE og Opera.. den skulle helst bare komme opp i IE I FF fungerer det fint:-) Lenke til kommentar
backup Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Men meldinga kommer opp i både IE og Opera.. den skulle helst bare komme opp i IE I FF fungerer det fint:-) 5797596[/snapback] Bytt ut mitt forrige script med dette, se om det fikser saken: <script type="text/javascript"> // IE if (document.all && document.readyState) alert("Du bruker IE"); </script> <script type="text/javascript"> // Oera if (window.opera && document.readyState) return false; </script> <script type="text/javascript"> // Netscape & FF if (document.getElementById && !document.all) return false; </script> Lenke til kommentar
quack Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Det der ser jo heeeelt rått ut men får fortsatt opp meldinga i opera men jeg prøvde å bytte ut <script type="text/javascript"> // Opera if (window.opera && document.readyState) return false; </script> med <script type="text/javascript"> // Opera if (window.opera && document.readyState) alert("Du bruker Opera"); </script> bare for å se hva som skjedde, og da får jeg først meldinga "du bruker ie", så meldinga "du bruker opera". Så forska jeg enda litt til, og prøvde å parre litt fra begge dine to script: <script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> if(navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") { alert("Hei, du bruker Internet Explorer browser."); } else { return false; } </script> Men nå sier den ingenting hverken i IE eller Opera. Jeg har 0 peiling på javascript, men det kan jo hende min testing gir litt informasjon på noe vis Endret 23. mars 2006 av quack Lenke til kommentar
backup Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Du kan jo prøve denne da: <script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> var ret=sjekk(); function sjekk() { if(navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") alert("Hei, du bruker Internet Explorer browser."); else return false; } </script> Desverre har jeg ikke Opera her, så jeg vet ikke om det funker for Opera. Problemet med Opera er at den oppfører seg som om den var IE. Dermed er det litt kinkig å få programmeringa riktig på plass synes nå jeg da. Lenke til kommentar
quack Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Det blei samme som sist, får mld i både IE og Opera. Men takk for hjelpa uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå