Gå til innhold

sært problem.. mangler @


Anbefalte innlegg

Hey! Jeg har et veldig merkelig og sært problem, som jeg håper noen andre kanskje vet hva kommer av..

 

Jeg har en dell precision m70 bærbar pc, som gikk litt tregt og hadde problemer - så jeg fant ut at det greieste var å ta en ordentlig reinstallasjon på den - installere alt av programmer jeg vanligvis bruker og så ghoste hele maskinen slik at jeg slipper å gjøre det igjen.

 

Men jeg fikk et problem når jeg reformaterte som jeg virkelig ikke forstår.. og det er at jeg ikke lenger kan skrive @. (så jeg må copypaste den hele tiden nå), men jeg kan skrive 2, jeg kan skrive £$ - så det er ikke noen hardware-feil. Har også prøvd med eksternt tastatur med samme resultat.

 

Så er det noen som har vært borti noe lignende? For meg virker det helt fjernt.. iallefall siden ALT annet fungerer optimalt nå. Har naturligvis kjørt virusscan og adaware.

 

 

 

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hey, norsk tastatur og norsk tegnsett valgt ja.. det er også i alle programmer. og alt annet av tegn fungerer helt fint.. har brukt maskinen i 5 dager etter reformat nå, og ikke funnet noe annet som er merkelig.

 

alfakrøllen er også i tegnkart.. den står oppført der som U+0040 Commercial at - gjør den det hos dere også?

Lenke til kommentar

Nå har jeg faktiskt fått det til, og feilen var overhooodet ikke det jeg hadde regnet med. Det var faktiskt grafikkkortet (NVIDA Quadro FX Go 1400) som hadde kødda med tasteoppsett når det ble installert.. Det hadde lagt inn noen "hotkeys" som jeg måtte deaktivere for å få alfakrøllen til å komme frem igjen.

 

Men nå fungerer alt helt perfekt igjen.

 

 

Mvh, Kristian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...