Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XP starter ikke - hal.dll missing


Anbefalte innlegg

Jeg skulle starte opp windows her istad og da stod det 'windowsroot'\system32\hal.dll load trenger DLLer for kjernen" installer filen ovenfor og prøv igjen..

åssen skal jeg få gjort det når jeg ikke kommer inn i windows ??

 

Er det no hope og bare rett til komplett og bestille ny hdd?..

 

Eller er det mulig å koble ut hdd og sette den i en annen maskin for så å legge inn filene fra den ?

Endret av **Tim**
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du win xp CD ? Viss det, har du kommet deg inn i bios og forandra boot device ? Du skal ikke inn i selve windows her ,, :p

 

Eller er det mulig å koble ut hdd og sette den i en annen maskin for så å legge inn filene fra den ?

 

Ja , du kan sette hd'en inn som slave på en annen maskin, å kopiere hal.dll over. (skal ligge i windows\system32)

Lenke til kommentar
Har du win xp CD ? Viss det, har du kommet deg inn i bios og forandra boot device ? Du skal ikke inn i selve windows her ,, :p

 

Eller er det mulig å koble ut hdd og sette den i en annen maskin for så å legge inn filene fra den ?

 

Ja , du kan sette hd'en inn som slave på en annen maskin, å kopiere hal.dll over. (skal ligge i windows\system32)

5781844[/snapback]

 

Kan jeg koble den til en bærbar eller må jeg sette den inn i en stajsonær..?

 

Takker for alle svar :cool:

Endret av **Tim**
Lenke til kommentar

Jeg har hatt det samme problemet.

 

Jeg fant ut at maskinen bootet fra feil harddisk!

 

 

Har du to harddisker så er det meget sannsynlig at dette er problemet.

 

Jeg trodde også at jeg manglet den filen, men da jeg kjørte den på en annen maskin så jeg at jeg hadde hal.dll filen. Rart tenkte jeg, så gikk jeg inn i bios og endret på first, second bootdevice. Det løste mitt problem.

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...