Gjakmarrja Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 Hei! Jeg har en del forms som jeg bruker til selve innloggingen i et program. Men det er MYE kode i de formene, og de tar opp MYE ram. Hvordan kan jeg stenge/avslutte de formene uten å avslutte hele programmet? Svein.
Gjakmarrja Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Skrevet 19. mars 2006 Jeg brukte dette: Public con As Form Public con2 As Form Private Sub Main_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load con = Form1 con2 = Login con.RemoveOwnedForm(con) con2.RemoveOwnedForm(con2) End Sub Det ser ut til å ha løst problemet, men er det riktig/effektiv brukt?
wolf5 Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Forms er bare klasser. De destrueres av GarbageCollector når det ikke lengre finnes referanser til dem. con=nothing; con2=nothing; GarbageCollector bør ta seg av resten. Den gjør dette i ny og ne og ikke akkurat med en gang du fjerner referansen. Du kan tvinge frem at GarbageCollector rydder opp med en gang med: GC.Collect();
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå