Gå til innhold

Ødelagt skjermkort, feil spenning på PCI-E ?


10owen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Fekk ei feilmelding på skjermkortet mitt ikveld, det kom opp ein slik standard feilmelding som kommer når man gløymer å koble til PCI-E tilkoblingen. Eg slo ikkje av maskina med det samme men gjorde meg ferdig med det eg holdt på med. Slo av maskina og sjekket ledningen og fannt ut at allt var i skjønneste orden. Men da eg skulle starta opp igjen var det svart skjerm, kom ikkje inn i bios eingong :cry: Prøvde allt mulig som clear cmos, bytta Rambrikker, bytta s-ata kontakter, dobbelsjekket alle kabler men ingenting nytta. Fekk deretter låna et gammelt PCI skjermkort hos ein kompis og da starta maskina som den skulle.

 

Spørsmålet mitt er, kan skjermkortet ha fått feil spenning og blitt ødelagt ?

Det virket jo heilt fint til eg sjo av maskina. Strømforsyningen er forresten ein heilt ny OCZ 530 W Modstream. Er det noe eg kan gjera med kortet for å få det til å virke igjen ?

 

Skjermkortet er forresten et MSI 6800 GT

 

Takker for svar :)

 

Forresten så trenger eg tips på nytt kort, gjerne med passiv kjøling.

Eller så blir det vannkjøling ( har på CPU og Chipset)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Feilmeldingen husker eg ikkje ordrett, men det går på at det ikkje er koblet til rett strøm til kortet (den 6 pinns PCI-E kontakten) For ikkje å ødlegge kortet blir man oppfordret til å slå av maskinen og rette problemet.

 

Maskina virker nå, men eg har ikkje tilgang på PCI-E kort, kun PCI kort.

 

Mvh. 10owen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...