Gå til innhold

FotoVideo og filterpriser


Anbefalte innlegg

Var innom FotoVideo i dag og skulle kjøpe et 77mm Hoya Super UV-filter til min nyinnkjøpte 17-40. De hadde ikke inne på lager, men personen i butikken fortalte meg at filteret kostet 1260 kr! Jeg fikk nesten hakeslipp - 1260 kroner for et filter som på xd.no koster 811 kr. Det er en prisforskjell på over 50%.

 

Håper noen fra FotoVideo leser dette og kan forklare den vanvittige prisforskjellen. Handlet 20D/17-85-kit'et mitt på FotoVideo en gang i tiden, men nå som jeg skulle kjøpe 17-40'en og derette dette filterer, så er de ikke konkurransedyktige på pris lenger. Virker som om de går i den fella som har vært starten på nedturen for mange foretak - ført slår seg opp på billige priser - så ekspanderer de samtidig som de skrur opp prisene. Det er mange foretak som har brent seg på den måten å gjøre forretning på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en prisforskjell på over 50%.

5773086[/snapback]

 

50%? Godt at ikke du jobber på FotoVideo i tillegg da :D

5773565[/snapback]

 

Hmmm...forstår nok ikke hva du mente med innlegget, men 1260/811 = 55.4% ekstra hos fotovideo iallefall.

 

Men nå har jeg kjøpt på eBay istedet ja. 276 kr ink frakt og forsikring. Selve filteret koster under 200 kr, så da slippet jeg toll etc i tillegg. Akkurat samme filter, Hoya Super HMC UV(0). Så de solgte noen "Hoya Pro1 Super"-filter også - noen som vet hva dette er? Det ser ikke ut som noen i Norge selger disse.

Lenke til kommentar

Det er mange fotobutikker som gir inntrykk av å være billigst ved å ha lave priser på selve kameraet, mens de drar inn fortjenesten ved salg av ekstrautstyr. Trikset er derfor å be om et pristilbud på en full pakke med kamera, minnebrikke, veske, filter osv.. når man skal sjekke priser. Ikke kjøp ut fra prisen på kameraet! (men merk også at det er kvalitetsforskjeller på ekstrautstyret, greit å spørre på forumet om hva som er bra og hva som er mindre bra når du har hentet inn tilbud).

 

Jobber selv i fotobutikk, og ser hvor fortjenesten ligger. Og det er ikke på kameraet som ofte selges til nær innkjøpspris.

Lenke til kommentar
Tror forskjellen mellom Super HMC og Super HMC Pro1 kun er at Pro1 har gjenger på begge sider. Ellers er vel begge 5mm tykke, og samme antall coatings.

 

Hvem selger handlet du fra?

5774533[/snapback]

 

Sjekket litt mer, og det virker som om Pro1 er en ny serie som er tilpasset digitalkamera. Men det ser ikke ut som om det var noen stor forskjell i coating etc.

 

Kjøpte av "urgalaxy", Hong Kong-foretak med over 8000 positive kommentarer. Skal gi en oppdatering av hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Helt OK å handle fra "urgalaxy". Har gjort det selv et par ganger uten problemer, så tror ikke du risikerer noe der ;)

5774990[/snapback]

 

Høres bra ut. Hvor lang tid tok det fra du kjøpte til det dukket opp ca?

5775460[/snapback]

Tar ca. 1 uke derfra. Så nå er det bare å vente. :p

Lenke til kommentar
Filtre kjøper du billig hos Hong Kong Supplies på ebay. Filteret ligger i din postkasse 1 uke etter at du har kjøpt det!

5802427[/snapback]

 

Disse var 6 dollar dyrere enn der jeg kjøpte, i tillegg brukte "min" leverandør bare 5 dager...

 

6 dollar er jo ikke mye, men det er det som vipper prisen over tollgrensa på 200 kroner (ikke sikkert at det blir problem men...)

Lenke til kommentar
Filtre kjøper du billig hos Hong Kong Supplies på ebay. Filteret ligger i din postkasse 1 uke etter at du har kjøpt det!

5802427[/snapback]

 

Disse var 6 dollar dyrere enn der jeg kjøpte, i tillegg brukte "min" leverandør bare 5 dager...

 

6 dollar er jo ikke mye, men det er det som vipper prisen over tollgrensa på 200 kroner (ikke sikkert at det blir problem men...)

5803013[/snapback]

 

Slapp av. De merker alltid pakken med for lav verdi uansett. :)

Lenke til kommentar
Filtre kjøper du billig hos Hong Kong Supplies på ebay. Filteret ligger i din postkasse 1 uke etter at du har kjøpt det!

5802427[/snapback]

 

Disse var 6 dollar dyrere enn der jeg kjøpte, i tillegg brukte "min" leverandør bare 5 dager...

 

6 dollar er jo ikke mye, men det er det som vipper prisen over tollgrensa på 200 kroner (ikke sikkert at det blir problem men...)

5803013[/snapback]

 

Slapp av. De merker alltid pakken med for lav verdi uansett. :)

5803062[/snapback]

 

Ja, det var det jeg mente med "ikke sikkert at det blir problem men...". Pakken min var merket med 90 Hong Kong dollar, som er ca. 76 NOK.

Lenke til kommentar
Hvordan foregår betaling av varer ved kjøp fra Hong-Kong-Supplies ?

(Har aldri handla på nettet. Så er jo litt skeptisk)

5847861[/snapback]

 

Jeg kjenner ikke til Hong-kong supplies, men de jeg kjøpte fra (bruker "urgalaxy") tok betaling via PayPal.

Lenke til kommentar

Hong Kong Supplies og de aller fleste andre selgere på ebay.com (men ikke ebay.de) bruker paypal. Jeg handler ganske mye på ebay og har aldri hatt noen som helst problemer hittil. Å handle fra Hong Kong Supplies er "trygt som i banken", men generelt sett bør du sjekke ut feedbackscore og lese feedback'ene til selgerne hvis de ikke er 100% positive. Det er ingen fare i utgangspunktet at de ikke har 100%, men les hva de negative isåfall går ut på. De KAN være misforståelser og utålmodige kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...