Gå til innhold

GeForce 4 mx460 64 ddr elendig ??


Jafar

Anbefalte innlegg

Heisann. For 2 dager siden kjøpte jeg en kort som dere testet på dere hjemmeside. ET Gainward Geforce 4 mx 460 64 ddr ram. Glad og fornøyd satt jeg kortet inn i min pc. Men da jeg skulle teste den nye "spille opplevelsen" ble heller opplevelsen til en skuffelse. som et must ble jo couterstrike testet. Der hadde jeg 40-50 i fps der andre har 100! Jeg har slått av alle innstillingene, som f.eks anti aliasering og vertikal synk. Men fremdeles er kortet råttent.

 

PC'en er en 1.3 ghz Amd Athlon, Asus motherboard, 486 sdram. Så i utgangs punket skulla alt gå glatt. Men hvorfor gjør det ikke det ?

 

Med vennlig hilsen

Håkon Johansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Gainward GF4 MX 440 og det fungerer bra i q2, cs, ghost recon, mohaa, q3, ut osv.. 1024.. ligger på 100 fps som regel (har vsync og 100 Hz så).. blir det mye blod og gørr blir det jo ikke noe særlig, men det fungerer bra for meg, kjøpte det for noe tid siden siden det var passe pris da (1000 kr)..

 

Skulle jeg kjøpt nå hadde jeg tatt TI kort ja.. får ti 4200 til 1500 og dem er noe kraftigere :smile:

Lenke til kommentar

Ja jeg er kjent med fps_max og den står på 100. Og ja jeg har lagt inn alle driverne som går ann å oppdatere. og ja jeg har slått av vsync og anti aliasering. men fremdeles går det elendig !!! så nå er jeg på gråten at jeg må åpne penge pungen en gang til for å kjøpe et nytt hoved kort og ram og det har jeg ikke råd til. så jeg lurte på om det var ingen som hadde noen gode råd til en som ikke har så mye penger.. og har lyst til game litt counter strike med 100 i fps... !

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Den 2002-10-05 18:45, skrev Jannis-15:

hmm, hva skal dere egentlig med 99FPS om skjermen klarer å vise maks 75...?

 

 

 

Hva mener du med 75? Klarer ikke din skjerm mer?

 

Min klarer 140 på det meste så jeg skulle mer enn gjerne hatt 140 på spill også. Og ja jeg merker stor forskjell på 100 og 75. Vet ikke med dere men jeg blir sliten i øyene hvis refresh raten er lav.

Lenke til kommentar

Den 2002-10-05 19:49, skrev DMPoWer:

Den 2002-10-05 18:45, skrev Jannis-15:

hmm, hva skal dere egentlig med 99FPS om skjermen klarer å vise maks 75...?

 

 

Quote:



Hva mener du med 75? Klarer ikke din skjerm mer?


Min klarer 140 på det meste så jeg skulle mer enn gjerne hatt 140 på spill også. Og ja jeg merker stor forskjell på 100 og 75. Vet ikke med dere men jeg blir sliten i øyene hvis refresh raten er lav.



 

i 1024*768*32 klarer ikke skjermen min (17") mer en 85HZ, de fleste 19" kjører som regel på 75HZ i 1600*1200, altså en max FPS på 75... :smile:

 

pen quote forresten.. :grin:

Lenke til kommentar

ikke diss mx,jeg bytta fra gf2mx til et radeon8500 gjett om jeg fikk sjokk når jeg testa cs,ait kortet sugde,med mx fikk jeg 70fps mens med ati dritten og dens truform som sikkert trekker ned ytelsen krafig fikk jeg 30fps og skit når det bli mye action da er det 20fps og jeg er død :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...