Gå til innhold

Defekt hovedkort ?


tigerdip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quote:


Dollar skrev (2002-09-24 12:06):

I815/BX skal ikke trenge chipsett drivere under XP men det skader ikke å prøve men jeg ville heller tippa på noe med minne/bios...



Sist eg undersøkte var det kommet en oppdatering til alle brikke settene til intel dollar. Men eg tror heller ikke det er det som er hans problem, Men nå fikk han en del så han kan prøve ut. :grin:
Lenke til kommentar

Nå har jeg oppdatert alle drivere både til chipset, skjerm- og hovedkort. I tillegg har jeg oppdatert drivere til nettverkskort og oppdatert bios. Har også satt inn ny strømforsyning da den gamle var litt svak. Fremdeles er pc'n like ustabil og fryser og restarter seg selv om hverandre. Noen som har noen flere tips jeg kan prøve ?

Lenke til kommentar
Quote:


tigerdip skrev (2002-09-24 15:30):

Nå har jeg oppdatert alle drivere både til chipset, skjerm- og hovedkort. I tillegg har jeg oppdatert drivere til nettverkskort og oppdatert bios. Har også satt inn ny strømforsyning da den gamle var litt svak. Fremdeles er pc'n like ustabil og fryser og restarter seg selv om hverandre. Noen som har noen flere tips jeg kan prøve ?


Har du sett om det er mye støv på cpu kjøleren, Det kan virke som du har varme problemer. Begynner å gå tom for forslag nå :grin:
Lenke til kommentar

På kjøleren var det bare et tynt støvlag. Jeg har tenkt litt i retning av overoppheting i noen kretser, men vet ikke helt hvor det skulle kunne være.

Men den oppfører seg som om den skulle ha gått varm (den fungerer bedre etter å ha stått litt etter en kræsj i motsetning til når jeg bare lar den restarte).

Lenke til kommentar
Quote:


tigerdip skrev (2002-09-24 16:19):

På kjøleren var det bare et tynt støvlag. Jeg har tenkt litt i retning av overoppheting i noen kretser, men vet ikke helt hvor det skulle kunne være.

Men den oppfører seg som om den skulle ha gått varm (den fungerer bedre etter å ha stått litt etter en kræsj i motsetning til når jeg bare lar den restarte).



Har du tatt av viften og fjernet støvet, Var borti en pc som hadde problemer som du og da var det fullt av støv nedi kjøle ribbene. Fjernet støvet og pc'en var som en intel pc skal være, Stabil. :grin:
Lenke til kommentar

Jeg har nå påført ny kjølepasta mellom prosessor og kjøleribbe og renset ribba for støv. Det hjalp ikke det heller. Men etter litt testing ser jeg nå at hvis jeg starter opp uten skjermkort (bruker on-board) så restarter maskinen ikke like ofte, men den fryser skjermen etter ca ti minutter og ofte ved bruk av nett-sider med java.

 

Jeg tror nok jeg må bite tenna sammen og bytte hobvedkortet. Takk for all hjelpen, det var godt å få testet seg frem til en litt sikrere konklusjon. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-29 13:40, skrev Kjetil Lura:

tigerdip

Har du skrudd av automatically restart. Start-control panel-system-advanded. Når du er der er det i startup and recovery-setting. Du kan prøve om det hjelper


 

Jeg har ikke prøvd det, men vil det ikke være en viss risiko for å skade enda mer hardware hvis jeg allerede har en hardware-feil ? Overoppheting f.eks. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...