Gå til innhold

Samsung 940B vs LG 1950B hvilken er best?


Anbefalte innlegg

Har sett etter ny skjerm en stund, og står nå med to som er så og si likeverdige.

 

Det er LG 1950B

og Samsung Syncmaster 940B

 

Hvilken er best når den ikke skal brukes til spill? Det eneste jeg ser er at Samsungen har pivot. Hvilken kommer så med DVI kabel? Kommer noen av dem med det?

 

Ser at shg.com er billigst på smasungen, men med så mange dårlige erfaringer er jeg ikke spesielt lysten på å spare 30 kr i forhold til databutikken. Komplett har jo bra leveringstid (noen timer til posten på oslo s) og service så der er man jo sikker. Prisen er jo ca. lik, men en dvi kabel til eller fra kan jo være tunga på vektskålen når maks budsjett er rundt 3000.

 

Ser at noen klager på dårlig vertikal innsynsvinkel på samsungen, men med de justeringsmulighetene den har kan jo det ordne seg om det ikke er veldig dårlig.

 

Håper noen kan hjelpe

 

edit: Databutikken sier bare vga kabel medfølger Samsungen, gjør vel det de fleste steder da, eller?

Endret av cdguru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett etter ny skjerm en stund, og står nå med to som er så og si likeverdige.

 

Det er LG 1950B

og Samsung Syncmaster 940B

 

Hvilken er best når den ikke skal brukes til spill? Det eneste jeg ser er at Samsungen har pivot. Hvilken kommer så med DVI kabel? Kommer noen av dem med det?

 

Ser at shg.com er billigst på smasungen, men med så mange dårlige erfaringer er jeg ikke spesielt lysten på å spare 30 kr i forhold til databutikken. Komplett har jo bra leveringstid (noen timer til posten på oslo s) og service så der er man jo sikker. Prisen er jo ca. lik, men en dvi kabel til eller fra kan jo være tunga på vektskålen når maks budsjett er rundt 3000.

 

Ser at noen klager på dårlig vertikal innsynsvinkel på samsungen, men med de justeringsmulighetene den har kan jo det ordne seg om det ikke er veldig dårlig.

 

Håper noen kan hjelpe

 

edit: Databutikken sier bare vga kabel medfølger Samsungen, gjør vel det de fleste steder da, eller?

5762629[/snapback]

 

Jeg har den LG skjermen, følger med DVI kabel på den, men analog kabelen er ikke noe å skryte av. Designet på den er bra, det er fint med tynne kanter.

 

Har ikke sett samsung skjermen, så aner ikke hvem som er best, eneste minuset jeg har med LG skjermen, er at den har et lite gjenskinn i toppen, ved helt svart bilde.

 

Jeg vil tro samsung skjermen er en dyrere modell, og kanskje har et bedre bilde, men det blir bare spekulasjon.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte Samsung 940B fra shg.no og det medfølgte DVI kabel. Leverings tiden var på 2 dager, og skjermen er lekker! Om du vil ha en kvalitets skjerm så går du for Samsung 940B. For å ikke skryte er Samsung en av de ledende produsentene innenfor LCD skjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...