Gå til innhold

Noen som kan forklare dette?


Anbefalte innlegg

Jeg ble "tilkalt" i går.

Årsak: Såvel Outlook som Outlook Express nektet å sende/motta.

Tidligere på dagen hadde Norton gjennomført et virussøk, Pest Patrol og AdAware hadde også blitt kjørt. Alle tre programmene hadde fjernet "uhumskheter". Jeg la merke til at Norton bla. hadde fjernet IST- bar.

Vel, godtroende som jeg var, tenkte jeg at jeg skulle få reinstallert Internet Explorer.

Se det gikk ikke, fant ingen frittstående installering. (Det hadde vi før.) Jeg fikk heller ikke opp noe svar på hva som kunne være feil. Maskinen lot seg ikke slå av, måtte bruke knappen. Surfedlene fungert utmerket, mail kunne hentes ned fra nettilbyders side, fra Mail2Web osv. Altså var det en feil ett eller annet sted på maskinen. jeg fant den ikke, deaktiverte Norton også, og som et siste forsøk - systemgjenoppretting 2 dager bakover i tid. Da fungerte alt. (Forresten: betyr systemgjenopprettingen at virus etc blir gjenopprettet også?)

Vel, kjørte AdAware enda gang,noe småtteri/cookies ble fjernet, da fungerte ikke mailen igjen. Ny systemgjenoppretting - alt fungerte. XP Home, alt kan opdateres.

Noen som har vært borti noe slikt? Kan det ligge ett eller annet i virus-/trojanerretning her?

Akkurat nå er jeg temmelig rådløs.

Trenger hjelp i "grubleriet"!

 

:blush::no::cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og som et siste forsøk - systemgjenoppretting 2 dager bakover i tid. Da fungerte alt. (Forresten: betyr systemgjenopprettingen at virus etc blir gjenopprettet også?)

5762111[/snapback]

Systemgjenoppretting gjenoppretter normalt også virus/trojanere hvis maskinen allerede er smittet på gjenopprettingspunktet.

 

Forøvrigt kan Internetleverandøren (ISP) ha sperret for utgående mail grunnet uønsket aktivitet fra PCen. Sjekk med ISP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...