Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

bruk av DVD-ROM medfører kraftig hakking

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når jeg spiller av en DVD på PCen hakker lyden og bildet. CPU-aktivitets-måleren står på ca. 100%. Det går også uvanlig sakte når jeg f.eks. ripper CDer.

Hjelp.

Endret av unge_thendrup
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk om ide kanal for cd/dvd-rom er satt i riktig overføringsmodus. Sjekk dette ved å høyreklikke Min Datamaskin, og velge Egenskaper. Klikk så fliken Maskinvare, så knappen Enhetsbehandling.

I listen som kommer opp klikker du + foran IDE ATA/ATAPI kontrollere. Dobbeltklikk på Sekundær IDE kanal. Klikk så fliken Avanserte innstillinger. Se her om det står "DMA dersom tilgjengelig" på Device 0 og 1.

Hva står det ellers på de andre?

Skrevet

Dårlig ordvalg fra meg.... :-)

Hva står på "Current transfer mode"? Du kan også sjekke Primær IDE kanal på samme måte.

Skrevet

Gjeldende overføringsmodus skal være DMA. Dersom gjeldende overføringsmodus står som PIO på noen av dem, avinstaller IDE-kontrolleren i enhetsbehandling og reboot. Dersom den fortsatt står som PIO, ring 80062800 og si at du har trøbbel med IDE-kontrolleren.

• 4 uker senere...
Skrevet
Gjeldende overføringsmodus skal være DMA. Dersom gjeldende overføringsmodus står som PIO på noen av dem, avinstaller IDE-kontrolleren i enhetsbehandling og reboot. Dersom den fortsatt står som PIO, ring 80062800 og si at du har trøbbel med IDE-kontrolleren.

5818371[/snapback]

litt seint svar av meg:

tusen takk, TEE, det hjalp

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...