aarbogh Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Hei Jeg har i lengre tid lagret all innkommende epost i egent arkiv (i tillegg til innboksen). Det har dermed hopet seg opp en mengde spam i arkivet mitt. Da jeg også klarte (litt usikker på hvordan) å kopiere alle epostene to ganger ved bytte av server så tar arkivet plutselig litt stor plass (2 GB). Har leitet litt etter et (spam)program kan filtrere ut spam og dobble epost fra arkivet, men har ikke funnet noe. (muligens av udugelighet). Ideeen min var å bruke Thunderbird med spamfilter over IMAP mot serveren for så å slette all spam/dobble eposter. Noen som har noen ideer om brukbare program eventuelt andre metoder? mvh Harald
kjeklulf Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Hvis du skriver hvilket program du bruker er det litt lettere...
aarbogh Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Skrevet 13. mars 2006 Stort sett bruker jeg Thunderbird med IMAP til epostserveren. Jeg har prøvd Spamhilator på innboksen min, men den var fryktelig treig, og veldig streng. Den sortete ut veldig mye nyttig epost som spam, men det er vel mulig å lære den opp. Problemet er at jeg ikke fant noen "duplikat" funksjon i den. For det største problemet er at alle meldingene ligger dobbelt. Og arkivet mitt på serveren, ikke lokalt på maskinen min. mvh Harald
aarbogh Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Skrevet 14. mars 2006 Fant det jeg leitet etter som en extension til Thunderbird. Remove Duplicate Messages - Thunderbird Extension https://addons.mozilla.org/extensions/morei...ion=thunderbird Harald
Pingla Skrevet 14. mars 2006 Skrevet 14. mars 2006 Litt off-topic. Bruker selv MailWasher Pro før jeg henter ned mail. Programmet sjekker mailserveren og laster ned kun header og de første 20 linjene i mailen, dette i kun tekstformat. Er da lett å sette opp filtre og annet for hvilke mailer jeg ønsker og ikke ønsker skal slettes fra mailserveren før jeg fysiskt laster disse ned med mailprogrammet mitt. Til litt over kr. 300,- så er det bare genialt. LINK: http://www.firetrust.com/firetrustpro.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå