Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med to DHCP servarar i nettverk


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Eg har får internett til mitt nettverk via eit annan router som også har eit eige nettverk. Problemet er at eg i mitt nettverk får IP adresser til datamaskinene via den DHCP servaren som er på routeren eg får internett til routeren i mitt nettverk.

 

Noken som har peiling på korleis eg kan fiske dette? Å fjerne DHCP servaren fra routeren eg får internett til min router er ikkje aktuellt.

 

Spør dersom de lurer på noko...

 

Håpar på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Don't ask what youself what you can do for your country, ask yourself what the country can do for you!

Sorry mac, med den filosofien gir jeg deg et spark i ræva! :tease:

5743527[/snapback]

 

Veldig nyttig post må eg sei..

 

Noken som har peiling her eller? På spørsmålet?

Lenke til kommentar
Skjønte ikke helt hva du mente, men hva med å ha de to nettverkene(om det er det du har) på forskjellige subnett?

5744924[/snapback]

 

Og det vil sei? Er det ikkje det eg har då? Eg har liksom to sett med datamaskiner, kvart av setta skal få IP adresse av kvar sin router, berre at det er ein router som gir til alle! Sjøl om begge har skrudd på DHCP...

Lenke til kommentar

To DHCP servere på samme nettverk gir automatisk tull. Kan ikke si jeg skjønner så mye av hvordan du har nettverket nå eller hvordan du vil ha det. Men hvis du vil att en maskin skal få ip av en dhcp og den andre av en annen dhcp, så må du fysisk avgrense nettverkene.

 

Hvis du skal ha internett fra den ene routeren uten at du får IP fra den andre, kan du jo bruke den andre routeren du har som en router...

 

 

Internet --- [WAN] Router 1 [LAN] ----- [WAN] Router 2 [LAN]----- Dine maskiner

 

Problemet her vil være at dersom Router 1 har maskiner tilkoblet sitt nettverk, vil du ikke kunne se disse via Mine Nettverksteder.

 

Tipper du har nettverket slik nå:

 

Internet --- [WAN] Router 1 [LAN] ----- [LAN] Router 2 [LAN]----- Dine maskiner

 

 

Kom med litt bedre forklaring av oppsettet ditt nå, og hva du ønsker å oppnå. Så skal du nok få litt mer svar...

Endret av SpACEmaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...