Gå til innhold

Siste sjanse til å gi meg et råd ;-) Kom igjen!


bendikwhist

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-09-23 11:32, skrev bendikwhist:

Men kan Compaq bli gretne hvis det er en garantisak og jeg har tredjeparts minne i min laptop? Eller er det bare å ta ut minnebrikken før jeg leverer pc'en til rep (dersom dette trengs)?


De har ingen rett til å protestere på at du bruker tredjepartsminne. Men hvis du sender den inn til reparasjon og det viser seg at det er den minnebrikken som skaper problemer, kan du ikke forvente at de skal fikse det på garantien. Det skal derimot ikke ha noen innvirkning på garantien på resten av PC-en. Derfor, som du sier: Ta den ut før du leverer PC-en til reparasjon, for å sjekke om det er noe galt med tredjepartsbrikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir rimelig overrasket når folk sier kjøp heller en Inspiron 2600 istedetfor 400c..

 

Blir som å si kjøp heller en buss til en person som er på jakt etter sykkel..

 

400c er en meget lekker og god maskin, og ikke minst liten og lett..

 

Til den prisen du der snakker om der det vel et røverkjøp - spesielt hvis du får 3 års garanti..

 

Compaq er etter min mening et MEGET godt valg når det gjelder laptop - virker som de holder en helt annen standard enn dell - eneste dell jeg ville vurdert er Latitude x200 eller L400.. Disse er fine, men ellers blir det vel mye plast og lite annet å juble for..

Lenke til kommentar

Jepp jepp! Jeg bestiller i morgen tidlig, så blir det laptop onsdag formiddag :grin: Det hele kommer på 13000 tilsammen når jeg har bestilt et eksternt batteri som gir 4 timer ekstra (sier de :wink:) og veier 420gram (er det mye??), samt 256 MB ram ekstra (Kingston) som de installerer for meg før de sender den. Hadde hatt lyst på den MultiPort-modulen med WLAN også, men den koster 2500 spenn - FY FELA!

 

Compaq yter forresten meget god support og jeg vil anbefale folk Compaq av den enkle grunn. Det finnes ikke noe verre enn kjip support når man kjøper dataprodukter. Jeg sendte en "ris og ros"-mail til dem og fikk svar neste dag, samt at David og Marius på supporten er skikkelig ålreite karer :smile:

 

Ellers takk for all nyttig info og veiledning. Jeg skal si ifra om Evo'n holder mål etter hvert!

 

Sjallabais!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 09:40, skrev HeLLfire:

Compaq Suger ¤%&¤ uansett
:grin:

Hehe, vel det er laptob da, skal ikke si noe om notebook markedet, siden jeg ikke har hørt noe om maskinene deres der.

Jeg vet bare at det hadde vært en kald dag der nede før jeg hadde kjøpt meg en Compaq. Men så er jeg ikke akkurat veldig objektiv her heller så...


 

Og har kanskje ikke helt peiling heller? (siden du ikke vet noe om notebook markedet?) For en fjern melding.. lol

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg sikler også på en slik en. Du kjøpte denne på hpshop altså. Ser at de har svært få igjen på lager men at man alikevel kan bestille? Vetu hvordan det er med dette?

 

Noen få spørsmål. Hvor mye veide det ekstra bateriet sa du? Sitter det inni pc'n eller er det eksternt?

 

Så litt mere generelt. Disse MultiPort modulene (tenker 802.11b) er de store og veier de mye? Når jeg prøver å legge til en i kassa nå får jeg at de koster kun litt over 900.

 

Ultraportabilitet er viktig for meg, men baterilevetiden på standard bateri virka litt vel kort.

 

 

 

_________________

Bjarte S Karlsen

--

miaw!

 

[ Denne Melding var redigert av: Bartimeus på 2002-11-01 02:28 ]

Lenke til kommentar

Dersom du kjører på "Max Battery" i Power Options får du i underkant av 3 timer, hvilket holder for mg når jeg skal skrive osv... Multiportmodul har jeg ikke fått bruk for, men har hørt at de er litt store i høyden - men rekkevidden på trådløst nettverks-modulen skal være bedre enn på pc-card. Maskinen er sjef, kan anbefales, men installer XP på den i stedet for 98 - da blir den mye smoothere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...